مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی از وجوه بارز قیام میرزا بود

رشت (پانا) - رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرمانده کل قوا در این مراسم گفت : مبارزه همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی از وجوه بارز قیام میرزا بود.

کد مطلب: ۹۷۲۹۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مبارزه  با استبداد داخلی و استعمار خارجی از وجوه بارز قیام میرزا بود

به گزارش خبرگزاری پانا ؛ رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرمانده کل قوا در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان در مصلای رشت برگزار شد ماهیت و ابعاد نهضت جنگل، شخصیت دینی و سیاسی میرزاکوچک، نقش روحانیان و علما دین را در روند مبارزات اجتماعی و سیاسی علیه دشمن خارجی و استبداد داخلی را تبیین کرد.
آیت الله سعیدی گفت: مبارزه همزمان با استبداد داخلی و استعمار خارجی از وجوه بارز قیام میرزا کوچک بود که از فهم دقیق و عمیق سردار جنگل از ماهیت شوم استبداد و استعمار ناشی می‌شد.
رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا جایگاه مردمی علما و روحانیان، پیشگامی آنان در روند مبارزه با استکبار و استعمار و نقش آفرینی در روند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را علل تمرکز دشمن بر روی حوزه‌ها و روحانیان دانست.
آیت الله سعیدی افزود: امروز دقت نظر در خصوص علل شکل گیری جریان شیعه انگلیسی، اسلام آمریکایی، پشتیبانی صهیونیزم جهانی از وهابیت، خلق و هدایت جریان‌های تکفیری به ویژه داعش و در نهایت حمایت از روحانیان غربگرا در همین راستا قابل تحلیل است.
رئیس دفتر عقیدتی - سیاسی فرماندهی کل قوا همچنین تحجر و بازگشت به عقب و روشنفکری بدون محاسبه متغیر‌های زمانی را ۲ تهدید عمده برای حوزه‌های علمیه کشور توصیف و تاکید کرد: دشمن قدرت مراجع و حوزه‌های علمیه را برای هدایت جریان‌های اجتماعی در پرتو اقتدار ملی دریافته و امروز تمامی توان خود را برای ایجاد انحراف و انشقاق در این مراکز قدرت معنوی بکار بسته که باید در قبال این ترفند شوم بصیر و هوشیار بود.
آیت الله سعیدی در خاتمه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را مهمترین رویداد سیاسی امسال دانست و حضور آگاهانه و پرشور در این عرصه سرنوشت ساز را موجب شکل گیری یک مجلس انقلابی برای تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض ارزیابی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین تسخیری مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان نیز وجود ۱۵۲ شهید روحانی در استان را نشانه نقش بارز علما و روحانیان گیلانی در نهضت‌های اسلامی قبل انقلاب و مشارکت آنان با توده‌های ملت برای صیانت از ارزش‌ها و حفاظت از حریم کشور دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار