مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی:

اقدامات لازم برای تسهیل در صادرات ماهیان زینتی محلات انجام می شود

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: رایزنی ها و مکاتبات مورد نیاز برای تسهیل در روند صادرات ماهیان زینتی شهرستان محلات از طریق سازمان دامپزشکی کشور انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۴۴۸۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، محسن شانقی در دیدار با فرماندار و فعالان حوزه ماهیان زینتی شهرستان محلات با اشاره به پتانسیل مناسب شهرستان در امر ماهیان زینتی افزود: خوشبختانه به همت فعالان عرصه ماهیان زینتی هم اکنون محلات جز شهرهای شاخص در زمینه صادرات ماهیان زینتی است.

وی با تایید وجود برخی مشکلات صادر کنندگان ماهیان زینتی بیان کرد: تمامی مراحل انجام کار صادرات ماهیان زینتی در دامپزشکی مطابق قوانین موجود است که این نهاد برای تسهیل در کار صادرات و جلوگیری از رفت و آمدهای مکرر تولید کنندگان به استان و در راستای تفویض اختیار به شهرستان پس از هماهنگی و رایزنی با سازمان دامپزشکی کشور اقدامات لازم را انجام می دهد.

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: مرکز تحقیقات ماهیان زینتی و شهرک در دست احداث ماهیان زینتی دو نقطه اتکا برای شهرستان محلات محسوب می شوند که در آینده باعث رونق و رشد این صنعت در شهرستان خواهد شد و به درآمد زایی بیشتر کمک می کند.

فرماندار محلات نیز گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی محلات در سال های آینده و به دلیل پتانسیل های مناسب شهرستان به زودی شاهد استقرار دفتر گمرک در شهرستان محلات خواهیم بود.

سید احمد سجادی افزود: ماهیان زینتی یکی از مزیت های محلات به شمار می رود که استقرار دفتر گمرک در محلات کمک شایانی به این صنعت خواهد کرد، همچنین در دهه فجر امسال کلنگ احداث شهرک ماهیان زینتی محلات در 13 هکتار به زمین زده می شود.

وی ادامه داد: بخش دولتی باید همواره در کنار بخش خصوصی باشد، از آنها به بهترین نحو حمایت کند و برای روان سازی فعالیت های آنها تلاش نماید تا آنها با فراغ بال اقدام به تولید و سپس صادرات محصولات خود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار