معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس :

سازمان های دانش آموزی باید ساختمان مستقل داشته باشند

نظری گفت : با توجه به حجم بالا و گسترده فعالیت ، سازمان های دانش آموزی تا استقلال ساختمان نداشته باشند نمی توان ادعا کرد یک سازمان مستقل هستند .

کد مطلب: ۴۴۸۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از فارس ، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان که در گردهمایی سالانه مسئولان سازمان دانش آموزی شهرستان ها و مناطق 59 گانه آموزش و پرورش فارس در باشگاه فرهنگیان شیراز سخن می گفت افزود : مسئولان سازمان های دانش آموزی در مناطق مختلف فارس باید با تلاش مضاعف نسبت به ارتقاء سطح فرهنگی و آموزش منطقه ای اقدام کنند .

وی تصریح کرد : با هویت دادن اجتماعی به دانش آموزان می توانیم نقش قابل توجهی در راستای رشد و تعالی آن ها داشته باشیم .
نظری در ادامه از مسئولان سازمان دانش آموزی مناطق 59 گانه فارس خواست از تمام ظرفیت های فرهنگی و آموزشی مناطق استان استفاده نمایند .
رییس سازمان دانش آموزی نیز در این گردهمایی گفت : خلاقیت و نوآوری ، رمز پیشرو بودن سازمان دانش آموزی است .
محسن کلاری با تاکید بر اینکه "بدون خلاقیت و نو آوری، انتظار سکون و رکود و انزوا "می رود افزود : یکی از راه های ایجاد خلاقیت و نوآوری ، برقراری و گسترش ارتباط با مدیران عالی نهادها و مسوولین منطقه ای و همه آحاد جامعه است که برای دستیابی به اهداف خود می توان از قابلیت های آن ها نیز استفاده نمود.
وی تصریح کرد : تحمل سلیقه های مختلف و مخالف را داشته باشید و در کنار نگاه های نو ، سعی کنید موانع اداری موجود در مسیر همکاری افراد و نیروهای همکار را کاهش دهید.
رییس سازمان دانش آموزی فارس با تاکید بر اینکه "سازمان دانش آموزی یک سازمان متفاوت است " افزود : رسالت سازمان دانش آموزی تربیت اجتماعی است که بسیار گسترده هست و طیف بی نهایتی از موضوعات ، مانند فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی ، اخلاقی و ... را در بر می گیرد که باید در همه این زمینه ها وارد شد و رسالت خود را در حد توان انجام داد.
کلاری افزود: برای دستیابی به این مهم ،لازم است ساختار خلاقانه و متفاوتی داشته باشیم و از روش های نوین برگرفته از تجربیات ، شناخت و تخصص خود نسبت به پیش برد اهداف سازمان استفاده کنیم و در واقع برای موفقیت خود صاحب سبک شویم.
وی ضمن تاکید به برگزاری شورای فصلی برنامه ریزی سازمان دانش آموزی در ادارات ، افزود : این ظرفیت به شما امکان می دهد تا با نقش آفرینی خود و برگزاری اردوها و جلسات مختلف قابلیت های سازمان دانش آموزی را تبیین نمایید .
رییس سازمان دانش آموزی فارس گفت: تشکل های دانش آموزی باید همراه با شور و شعور باشد و بدون هر کدام از این دو ،دستیابی به اهداف مهم تربیتی مورد نظر که همان تربیت اجتماعی دانش آموزان است غیر ممکن می شود.
وی از آمادگی سازمان دانش آموزی ، برای ایجاد مدارس پیشاهنگ پیشتاز و فرزانه در استان خبر داد و گفت : در مدارس پیشاهنگ پیشتاز و فرزانه ، تمام دانش آموزان مدرسه عضو پیشاهنگی پیشتاز و یا فرزانه خواهند بود ، که علاوه بر آموزش های معمول ، زیر چتر حمایتی سازمان دانش آموزی قرار خواهند گرفت و این دانش آموزان به صورت ویژه آموزش های تشکیلاتی را فرا خواهند گرفت.
در این گردهمایی نظام نامه نشان و درجات اعضاء و مربیان تشکیلات پیشاهنگی که توسط سازمان دانش آموزی کشور تدوین شده بود ، ابلاغ شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار