سومین جلسه کارگروه بهبود کیفیت سودآموزی استان برگزار شد

گزارش های رسیده از مناطق استان امیدوار کننده است و روند رو به رشد را در حوزه سواد آموزی نشان می دهد،

کد مطلب: ۴۴۸۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین مرتضی سمیعی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه بهبود کیفیت سوادآموزی گفت: کیفیت بینش مبتنی بر جامعیت کار است و یک دفعه اتفاق نمی افتد و بینش عمیق و دقیق به مسائل را می طلبد، بهبود کیفیت امری مستمر و تدریجی است.

وی افزود: به منظور کیفیت بخشی باید شناخت ایجاد شود و بعد از شناخت دقیق مسئله باید از اطلاعات وضع موجود آگاه بوده تا وضع مطلوب را ترسیم کنیم، آمارها نشان می دهد وضع موجود مطلوب است، راه را شناخته ایم و باید با عزم جدی مسائل مربوط به سوادآموزی را دنبال کنیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان خاطر نشان کرد: در خصوص کیفیت بخشی به سوادآموزی، تنها آموزش و پرورش مسئول نیست و ارگانها و نهادهای دیگر نیز موظف هستند آموزش و پرورش را در این راه یاری نمایند تا اتفاق مثبتی بیفتد، در استان مسئول شورای سیاستگذاری در حوزه آموزش و پرورش استاندار محترم و در مناطق فرمانداران هستند.

مرتضی سمیعی اضافه کرد: گزارش های رسیده از مناطق استان امیدوار کننده است و روند رو به رشد را در حوزه سواد آموزی نشان می دهد، مسئولین مناطق باید همانند گذشته جدی باشند و با تلاش و درک صحیح از مسئولیت خود قدم بردارند، در مبحث امتحانات رعایت دستورالعملها و شیوه های ابلاغی از سوی سازمان مرکزی سوادآموزی کشور و استان فصل الخطاب است و باید احصاء شود و مسئولین مناطق براساس آن امتحانات را برگزار نمایند.

ایشان تصریح کرد: باید به تبیین دستورالعمل مراکز یادگیری محلی توجه و این مراکز باید فعال باشند و در این راه از ظرفیت درون استانی استفاده کنیم که بسیار مهم است، سوادآموزی کار بسیار سخت و بزرگی است، هم آموزش و هم نگهداری از آن بسیار مشکل است، باید بیسوادآموزان استان به سمت آموزش و سوادآموزی ترغیب شوند و باید از مشوق ها در این زمینه استفاده کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی استان در ادامه بیان کرد: مشکلات سامانه ثبت سوادآموزان نیز باید برطرف شود زیرا اصل همه فرآیند ها بر اساس سامانه انجام می شود که انشا ا... با پیگیری مطلوب این مشکل نیز برطرف خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: توجه به کیفیت و کمیت در حوزه جذب و آموزش سوادآموزان استان بسیار مهم است که باید توسط تمام مسئولین نهادها و دستگاه های استان و مناطق مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار