مشاوران امور بانوان پناه همکاران و دختران دانش آموز

مهدی حاجتی در نشست سالانه مشاوران امور بانوان مناطق آموزش و پرورش گیلان گفت: نیمی از شاغلان در آموزش و پرورش از بانوان هستند و از این نظر بیشترین حضور بانوان در دستگاههای اجرایی کشور متعلق به آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۴۴۶۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از گیلان،مهدی حاجتی در این نشست گفت: با توجه به اهمیت مسئولیت مشاور اموربانوان در مناطق گفت: مشاوران باید پناهگاه و پشتیبان خانمها در ادارات و مدافع حقوق آنان باشند.

وی با اشاره به روحیه مسئولیت پذیری بانوان افزود: هرگاه کاری به بانوان واگذار شده است آنان با پی گیری و ظرافت بهترین دستاوردها را داشته اند و این از برکت اعتماد به خانم ها در آموزش و پرورش است.

حاجتی در ادامه با هشدار درباره ظهور آسیبهای نوپدید که دامنگیر جوانان است، گفت: وجود ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه سبب شده تا با بازنگری در برنامه ریزی ها بتوانیم خطرات ناشی از این آسیبها را کاهش دهیم.

وی با آسیب شناسی برخی از معضلات جامعه افزود: تجمل گرایی و مصرف گرایی از آفتهای زندگی اجتماعی ما شده است وباید مهارتهای زندگی از جمله ساده زیستی و تعامل با افراد جامعه را به نسل جدید و آینده ساز بیاموزیم.

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه ابراز امیدواری کرد: با به کارگیری فناوریهای نوین، درک درست، برنامه ریزی دقیق و احساس تکلیف خانواده ها و فرهنگیان باید نسلی پاک و مسئولیت پذیر تحویل جامعه دهیم.

حاجتی در پایان گفت: مشاوران امور بانوان در مناطق باید با خلاقیت بررسی کنند در هریک از مناطق آموزش و پرورش چه آسیبهایی دانش آموزان دختر مارا تهدید می کند؟ در این باره نقشه خطرپذیری مناطق باید تهیه شود و متناسب با هریک از خطرها چاره اندیشی شود. در ابتدای این نشست افشار مشاور امور بانوان مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تعامل مشاوران و اولیای دانش آموزان و شنیدن مشکلات موجود و همچنین تقسیم کار باعث ارتقای کیفیت رسیدگی به امور بانوان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار