هیات لیبی در لبنان خواهان آزادی هانیبال قذافی شد

در حالی که هیات وزارت دادگستری لیبی خواهان آزادی هانیبال قذافی از سوی لبنان شده است، منابع امنیتی لبنانی اعلام کردند که دستگاه امنیت کل از هیات لیبیایی در بیروت خواست به دلیل وجود تهدیدات امنیتی هرچه سریعتر لبنان را ترک کند.

کد مطلب: ۴۴۳۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس سیاسی پانا، منابع قضایی در لبنان به روزنامه الاخبار اعلام کردند که هیات وزارت دادگستری لیبی که برای پیگیری پرونده هانیبال قذافی، پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی در لبنان حضور دارد از اشرف ریفی، وزیر دادگستری لبنان خواسته تا وی را آزاد کند.

به گفته این منابع، وزیر دادگستری لیبی مارس گذشته از اینترپل خواسته بود تا تمامی حکم‌هایی که برای بازداشت هانیبال قذافی صادر کرده، لغو کند و در حال حاضر هانیبال در لیبی متهم و تحت تعقیب نیست.

این منابع تاکید کردند که قذافی از سوی دادستانی کل دادگاه تجدیدنظر لبنان احضار شده تا این دادستانی به وی ابلاغ کند که دادگاه کیفری بین‌المللی خواهان حضور هیاتی از لیبی در بیروت و بازجویی از هانیبال درخصوص مسائل مربوط به نظام معمر قذافی شده است.

وزارت دادگستری لبنان پیامی را از سوی دادگاه لاهه دریافت کرده و براساس آن باید درباره حکم‌های بازداشتی که علیه معمر قذافی، سیف الاسلام، برادر هانیبال و عبدالله السنوسی، رئیس دستگاه اطلاعات معمر قذافی صادر شده از هانیبال بازجویی به عمل آورد.

یک منبع قضایی نیز به روزنامه الحیاة گفت: هانیبال قذافی هرگونه اطلاع از جنایت‌های پدرش را تکذیب کرده است.

در همین راستا منابع امنیتی به الاخبار گفتند که اعضایی از دستگاه امنیت کل لبنان عصر روز سه شنبه در محل اقامت هیات دادگستری لیبی در بیروت حاضر شدند و از این هیات خواستند تا به دلیل تهدیدات امنیتی که علیه آنها وجود دارد فورا بیروت را ترک کنند.

به گفته منابع، این اعضا ساعت 9 شب مسئول رساندن هیات مذکور به فرودگاه بیروت شدند اما مشخص نکردند که چه تهدیدی علیه آنها وجود دارد و چه کسی پشت این تهدیدات است.

اخیرا پس از اینکه یک گروه مسلح اعلام کرد که هانیبال قذافی را از سوریه به لبنان کشانده و وی را ربوده است، هانیبال قذافی را در منطقه بقاع در شرق لبنان آزاد کرد و مسوولان لبنانی وی را تحویل گرفتند.

پیشتر دستگاه قضایی لبنان هانیبال قذافی را مورد بازجویی قرار داد و دستور بازداشت وی را به اتهام مخفی نگه‌داشتن اطلاعات پیرامون پرونده ناپدید شدن امام موسی صدر، موسس جنبش امل لبنان صادر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار