در سال آبی جاری؛

میانگین بارش استان فارس به 133 میلی متر رسید

در سال آبی جاری در استان، میانگین بارش تا کنون به 133 میلی متر رسیده است.

کد مطلب: ۴۴۲۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس، محمدرضا ارجمند با بیان اینکه طی بارندگی اخیر بیشتر شهرستانهای فارس شاهد بارش رحمت الهی بوده اند گفت: میانگین بارندگی استان با بارشهای اخیر به 133 میلی متر رسید در حالیكه طی مدت مشابه سال گذشته مقدار نزول باران در فارس 57 میلی متر بوده و این امر افزایش میزان بارندگی نسبت به سال گذشته را نشان می دهد.

رییس اداره روابط عمومی شركت آب منطقه ای فارس افزود: طی این بارندگی ها، ایستگاههای لامرد 61، لار 56، زرین دشت 49، داراب و گوزون 37 میلی متر بارندگی را به ثبت رسانده اند. در شهرستان شیراز نیز شاهد 73 میلی متر بارندگی بوده ایم که از بارش 173 میلی متری در شیراز از ابتدای سال آبی جاری تا کنون خبر می دهد.
وی با اشاره به اینکه تغییرات بارندگی نسبت به میانگین مدت مشابه سال آبی گذشته در استان 132 درصد است گفت: این تغییرات نسبت به میانگین بلند مدت مشابه استان 54 درصد و تحقق بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت سالانه استان 44 درصد است.
ارجمند در خصوص روان آبهای حاصل از بارندگی های اخیر ورودی سدهای مستقر در فارس گفت: ورودی سدهای درودزن، ملاصدرا، ایزدخواست، سلمان فارسی، سیوند، تنگاب فیروزآباد و رودبال در استان در 6 دی ماه سال گذشته 10/18 متر مکعب بوده که این میزان در سال جاری 34/36 متر مكعب است. حجم آب قابل استفاده مخازن سدهای یاد شده نیز در سال گذشته در این تاریخ 240 میلیون متر مكعب بوده که هم اکنون به حدود 207 میلیون متر مکعب رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار