در کتاب «هزار و یک جشن» روایت شد

هدیه هنگفت محمدرضا پهلوی به خوانین لر برای ازدواج با ثریا

خبرگزاری پانا: ‌محمد محمودی نورآبادی، نویسنده انقلاب و دفاع مقدس از شرکت در پنجمین جشنواره داستان انقلاب با داستان «هزار و یک جشن» خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این نویسنده که پیش از این با رمان «خنده زار» برگزیده چهارمین جشنواره داستان انقلاب شده بود درباره این داستان گفت: داستان رمان «هزار و یک جشن» درباره بازخورد ازدواج محمدرضا شاه پهلوی با ثریا بختیاری است.

وی افزود: همانگونه که می‌دانید ثریا از خاندان لر بختیاری بود. زمانی که شاه در بهمن سال 1329 می‌خواست با او عروسی بگیرد به خوانین منطقه لرنشین هدایای زیادی داد که از جمله 40 هزار تومان را به صمصام خان منطقه نورآباد ممسنی، یکی از شهرستان‌های استان فارس داد.

این نویسنده درباره قهرمان اصلی داستان گفت: داستان این رمان از زبان معلمی روستایی است که این جشن را که در منطقه نورآباد ممسنی استان فارس است روایت می‌کند.

محمودی نورآبادی هدف از نوشتن این رمان را اینگونه بیان داشت: می‌خواستم به نسل جوان نشان دهم که شاه این مملکت چه ریخت و پاشی داشته است. روایت داستان «هزار و یک جشن» یکی از هزاران جشن این چنینی بود که به مناسبت‌های مختلف در کشور با هزینه‌های زیاد و گزاف برگزار می‌شده است.

گفتنی است، از این نویسنده رمان «خنده زار» که روایت مسائل روستایی با نام زارستان در اوایل انقلاب است در انتشارات سوره مهر مراحل آماده سازی‌اش را طی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار