رئیس سازمان بهزیستی به پانا خبر داد؛

50درصدزنان کارتن خواب تهرانی نیستند/بسته حمایتی زنان سرپرست‌خانوار

رئیس سازمان بهزیستی جزئیات بسته حمایتی از زنان سرپرست خانوار را تشریح کرد و گفت: ساماندهی این گروه از آسیب دیدگان در اولویت بهزیستی است و این موضوع در برنامه ششم توسعه دیده شده است.

کد مطلب: ۴۴۰۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به ساماندهی زنان کارتن خواب در تهران اظهار داشت: در برنامه مشترکی که با استانداری، نیروی انتظامی و شهرداری داریم کار ساماندهی کارتن خواب های تهران آغاز شده است اما اولویت ما در این راستا، ساماندهی زنان کارتن خوابی است که یا بدسرپرست بوده یا دچار اعتیاد هستند.
رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: کار جمع آوری زنان کارتن خواب بر عهده نیروی انتظامی است و سازمان بهزیستی اقدامات حمایتی در این زمینه ارائه می دهد که قرار شده در برنامه ششم توسعه نسبت به حمایت های اجتماعی تخصصی در این بخش با توجه به توان بهزیستی به طور جدی ورود کنیم.
انجام غربالگری سلامت زنان کارتن خواب
وی با بیان اینکه غربالگری و معاینه سلامت زنان کارتن خواب بر عهده بهزیستی است، خاطرنشان کرد: زنان بدسرپرست پس از غربالگری به کمیته امداد معرفی می شوند. در واقع شرایطی باید فراهم شود که این افراد به زندگی و خانواده بازگردند. البته بخشی از این زنان آسیب دیده از سایر شهرها به تهران آمده اند که در یک برنامه ریزی باید نسبت به بازگشت آن ها اقدام کرد.
نیمی از کارتن خواب‌های زن، تهرانی نیستند
محسنی بندپی اضافه کرد: نیمی از زنان کارتن خواب بومی تهران نیستند که با کمک دادستانی و در صورت احراز غیربومی بودن آن ها به شهرستان مربوطه بازگشت داده می شوند.
رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه بهزیستی آمادگی فراهم کردن شرایط لازم برای ارتقای سطح سلامت جامعه را دارد، گفت: زنان کارتن خواب پس از جمع آوری به مراکز نگهداری ویژه زنان ارجاع داده می شوند و مددکاران بهزیستی به این افراد مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار