وزیر ارتباطات در دیدار با وزیر فنلاند:

نوکیا با تحریم‌ها از ایران رفت

وزیر ICT در دیدار با وزیر فنلاند گفت: تحریم‌ها باعث شد تا شرکت‌های فنلاندی دست از همکاری‌های گسترده خود بردارند هر چند که باید دانست به غیر از نوکیا شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در ایران حضور فعال داشته باشند.

کد مطلب: ۴۳۴۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمود واعظى در دیدار با وزیر توسعه و تجارت خارجى فنلاند، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن توضیح داد: آخرین مرحله این مذاکرات تا هفته آینده به تصمیم‌گیری نهایی می‌رسد و تا سه هفته بعد از آن تمام تحریم‌های اقتصادی برداشته می‌شود.

وی افزود: با این حال مذاکرات امروز ایران و فنلاند باید به گونه‌ای باشد که بعد از تحریم‌ها دو کشور بتوانند حرف‌های زیادی در زمینه‌های مختلف به ویژه حوزه ICT داشته باشند.

او با بیان اینکه پتانسیل دو کشور در زمینه ارتباطات بسیار بالاست، ابراز کرد: تحریم‌ها باعث شد تا شرکت‌های فنلاندی دست از همکاری‌های گسترده خود بردارند و بازار ایران را به رقبای خود واگذار کنند اما امروز فرصتی پیش آمده تا فصل جدیدی از روابط را بین دو کشور آغاز کنیم.

وزیر ICT با اشاره به شرکت‌های معتبر فنلاندی که سابقه همکاری با ایران را دارند، عنوان کرد: نوکیا شرکت شناخته شده‌ای است که سابقه همکاری با ایران را در سال‌های دور دارد و امروز با همکاری‌های مشترک نوکیا با شرکت آلکاتل فرانسه ما نیز می‌توانیم فعالیت‌های حوزه ارتباطی را با ورود این شرکت‌های معتبر به ایران ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه حوزه ارتباطات ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است، گفت: برنامه‌های زیادی را برای حوزه ICT ایران داریم که از شرکت‌های معتبر فنلاندی می‌توانیم دعوت کنیم تا در پروژه‌های مختلف این حوزه در کشور شرکت کنند.

او گفت: به غیر از نوکیا شرکت‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در ایران حضور فعال داشته باشند؛ روش همکاری ایران با فنلاند باید از نوع مشارکت باشد به گونه‌ای که بتوانیم به مدت طولانی همکاری با یکدیگر را ادامه دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار