تولید 27 هزار اصله نهال درنهالستان های اداره کل منابع طبیعی استان

مدیر کل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر نهالستان های تحت مدیریت اداره كل منابع طبیعی استان در حدود 34 هكتار است كه در سال گذشته بالغ بر 27 هزار اصله نهال از سطح این نهالستانها تولید شده است .

کد مطلب: ۴۳۴۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، رحمان وهاب زاده با بیان اینکه ظرفیت تولید این نهالستانها بیش از دو نیم میلیون اصله نهال در سال است ، افزود: انواع گونه های گز ، بلوط ، پسته وحشی و سرو خمره ایی و نقره ایی عمده نهال های تولید شده در سال گذشته بود كه از لحاظ تعداد بالغ بر 27 هزار اصله بوده است.


وی خاطر نشان كرد: در سال 93 و 94 بخش خصوصی نیز بهعرصه تولید نهال در سطح استان وارد شده که خوشبختانه با همكاری و تعامل خوبی كه با نهالكاران وجود دارد این بخش نیز بالغ بر 200 هزار اصله نهال ؛ تولید داشته است.


وهاب زاده ادامه داد: با توجه به وجود پتانسیل بسیار خوب تولید نهال در استان می توان با ترویج و حمایت از بخش خصوصی در امر تولید نهال گامهای خوبی در این راستا برداشت و حتی مقوله صادرات نهال به كشورهای همسایه را نیز ترویج داد. البته این موضوع نیاز به حمایت های مسئولین ارشد استانی و تامین اعتبارات لازم است كه باید در راستای توسعه پوشش گیاهی این موضوع بیش از پیش مد نظر مسئولین قرار گیرد.


وی در خصوص چالشهای فرا روی تولید نهال گفت: مهمترین مسئله در تولید نهال، حمایت و تزریق اعتبارات كافی است كه در حال حاضر اعتبارات كنونی كفاف توسعه و افزایش در این بخش را تامین نمی كند. بایستی ایجاد بسترهای حمایتی و وارد كردن سیستم بانكی به این بخش و کمک بخش خصوصی؛ در صدد فعال نمودن و افزایش سرانه تولید نهال در استان باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار