‍ مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز:

فضای سبز علاوه بر زیبایی در پاکسازی هوا و بهبود فرایند اکولوژیک موثر است

اهواز(پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز از برگزاری کارگاه آموزشی تولید نهال در دبستان غیر دولتی رسش خبر داد.

کد مطلب: ۸۸۹۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فضای سبز علاوه بر زیبایی در پاکسازی هوا و بهبود فرایند اکولوژیک موثر است

سیروس حسین پور مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز در حاشیه این کارگاه آموزشی گفت: باهدف آشنایی دانش آموزان با فرآیند تولید نهال انواع درختان وگیاهان و افزایش آگاهی و تشریح روش علمی و عملی کاشت نهال این کارگاه برنامه ریزی و اجرا شد.

حسین پور تصریح کرد: یکی از عناصر مهم در شهر، فضای سبز شهری و درختان بوده که فضای سبز علاوه بر زیبایی در پاکسازی هوا و بهبود فرایند اکولوژیک موثر خواهد بود.

وی افزود: توسعه و گسترش میزان فضای سبز در مدارس می تواند در افزایش سرانه فضای سبز شهرها تأثیرگذار بوده و هر چه محیط پیرامون دانش آموزان زیباتر و فضای سبز احداث شده دارای هماهنگی و نظم خاصی باشد در یادگیری بهتر دانش آموزان تأثیر بسزایی داشته و می توانند مطالب درسی را بهتر درک و تجزیه و تحلیل نمایند.

مدیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد آموزشی در جهت ترویج و ارتقای سطح فرهنگ عمومی می تواند نقش ارزنده ای را ایفا نموده و با تعامل با متولیان امر در ایجاد فضای سبز یعنی شهرداری ها، گامهای مهمی را در افزایش فضای سبز مدارس برداشته و با حرکتهای نمادین و توسعه فرهنگ ایجاد فضای سبز به کمک مدیریت شهری بیاید.

وی خاطر نشان داشت: دانش آموزان در این کارگاه در خصوص بستر، شناسایی خاک های مناسب، نحوه صحیح کاشت درخت و آبیاری بعد از کاشت، نیاز آبی درختان و همچنین مراقبت های پس از کاشت آموزش های لازم را دیدند.

گفتنی است به مناسبت هفته هوای پاک و شورای های آموزش و پرورش با همکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اهواز، کارگاه آموزشی تولید نهال در دبستان وپیش دبستانی غیردولتی رَسِـــش ناحیه دو اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار