حسام الدین سراج در گفت و گو با پانا:

با موسیقی در ایران برخورد دفعی شده است/ضرورت راهیابی موسیقی به مدارس

خبرگزاری پانا: حسام الدین سراج با اشاره به اینکه باید آموزش موسیقی به مدارس ایران راه پیدا کند گفت: موسیقی وجه مهمی از فرهنگ است ولی متاسفانه در ایران همیشه با آن یک برخورد منفی شده است و آن را دفع کرده اند.

کد مطلب: ۴۳۰۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد

حسام الدین سراج خواننده موسیقی سنتی ایرانی و نوازندهٔ سنتور و سه‌تار در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: موسیقی یک وجهی از فرهنگ است که در تمامی کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و رکن بسیار مهمی محسوب می شود ولی متاسفانه در ایران همیشه با آن یک برخورد منفی شده است و آن را دفع کرده اند.

وی افزود: اگر این اشتباه در جامعه ما وجود نداشت و با موسیقی برخورد دفعی نمی شد، قاعدتا در مدارس می توانستیم آموزش موسیقی را وارد کنیم و در دوران دبستان هم برنامه هایی را برای دانش آموزان ترتیب دهیم تا کودکان از همان ابتدا انواع موسیقی را یاد بگیرند و با آن آشنا شوند و قدرت قضاوت و انتخاب نسبت به موسیقی پیدا کنند، هم از موسیقی بیشتر لذت ببرند و هم موسیقی به رشد فرهنگی شان کمک کند.

این خواننده تصریح کرد: متاسفانه برخورد دفعی ای که با موسیقی می شود در جامعه مشکل زا می شود و حتی به سیاست نیز لطمه می زند چراکه به هرحال مبنای هر تحولی در هر کشوری فرهنگ است و فرهنگ قاعدتا بر سیاست اثر خواهد گذاشت و اگر جوانان ما امروز انتخاب های شان غلط باشد و در حقیقت آرمان گرا نباشند و طالب یک فرهنگ و هنر ارزشمند نباشند انتخاب های شان در سیاست هم همین طور خواهد بود و در آینده سیاستمدارانی که به این نحو انتخاب شوند به کشور لطمه می زنند.

وی ادامه داد: این اتفاقات و مسائل به صورت سلسله وار به هم ارتباط دارند و ما امیدواریم که افرادی که تصور درستی از موسیقی ندارند ذهنیت خود را در مورد موسیقی درست کنند و افرادی هم که می توانند موثر باشند و اشاعه درست موسیقی را به صورتی که کارساز و آینده ساز باشد پی گیرند، در این راستا وارد عمل شوند.

سراج در پایان درخصوص فعالیت های حال حاضر خود، خاطر نشان کرد: یک کاری داریم با عنوان «لب خوانی باران» که تقدیم مردم خواهد شد و مشغول تمرین با گروه نیز هستیم که نزدیک به یک ماه آینده کنسرت آن را برگزار خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار