کاهش ۲۲ درصدی بارش باران;

ذخیره آب سد علویان مراغه 12 درصد افزایش یافت

مدیر امور منابع آب مراغه از کاهش 22 درصدی بارش باران و افزایش 12 درصدی ذخیره مخزن سد علویان این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد.

کد مطلب: ۴۲۶۲۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،ازابتدای مهر سال جاری تا کنون میزان بارش در مراغه به 118 میلی متر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گدشته که 152 میلی متر گزارش شده بود، حدود 22 درصد کاهش یافته است.

وی، با اشاره به پدیده ال نینو در برخی نقاط کشور، یادآور شد: تا کنون هیچ کدام از بارش های این شهرستان مربوط به این پدیده بارشی طغیانی نبوده بلکه تمامی بارش های جوی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است.
مدیرامور منابع آب مراغه از افزایش 12 درصدی حجم ذخیره آب سد علویان این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهارکرد: هم اکنون ذخیره این سد 11 میلیون و 900 هزار متر مکعب شده که این میزان در سال گذشته 10 میلیون و 400 متر مکعب بود.
فرمانی، با اشاره به اینکه هم اکنون در بیستمین سال بهره برداری از سد علویان قرار داریم، ادامه داد: میانگین بلند مدت ذخیره آب این سد 13 میلیون و 800 هزارمتر مکعب بوده و با توجه به میزان ذخیره سال جاری این سد، این میزان نسبت به بلند مدت، 14 درصد کاهش یافته است.
وی، میزان آب استحصال شده در دو ماه اول سال زراعی از این سد را شش میلیون و 350 میلیون متر مکعب عنوان کرد وگفت: این میزان نیز در سال گذشته شش میلیون و 420 هزارمتر مکعب و در مدت متوسط بهره برداری، پنج میلیون و 720 هزار متر مکعب است.
فرمانی افزود: هدف از احداث سد علویان تامین آب شرب شهر بوده که در سال زراعی جاری حدود دومیلیون و 200 هزار متر مکعب از آب مورد نیاز شهر تامین شده که این میزان در سال گذشته حدود یک میلیون 740 هزار مترمکعب بود.
وی اظهارداشت: حدود 800 هزارمتر مکعب از آب این سد نیز برای تامین آب مصرفی صنایع و واحدهای تولیدی کاوه سودا، کاغذ سازی و آسافلوت مصرف شده که درسال گذشته میزان آب مصرفی صنایع این شهرستان 850 هزار متر مکعب گزارش شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار