مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر:

گنجاندن نکات بهداشتی در کتاب‌ها اثرات ماندگاری در ذهن دانش آموزان دارد

بهترین زمان آموزش و یادگیری در سنین پایین و از دوران ابتدایی است از این رو گنجاندن نکات بهداشتی در کتاب‌ها و آموزش در کلاس‌های درس می تواند اثرات ماندگاری در ذهن دانش آموزان داشته باشد.

کد مطلب: ۴۲۳۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر،ناصر کرمی افزود: بهترین زمان آموزش و یادگیری در سنین پایین و از دوران ابتدایی است از این رو گنجاندن نکات بهداشتی در کتاب‌ها و آموزش در کلاس‌های درس می تواند اثرات ماندگاری در ذهن دانش آموزان داشته باشد .
وی برنامه‌های اجرا شده توسط دانشگاه علوم پزشکی در مدارس را بسیار مفید دانست و بیان داشت: حضور مربیان بهداشتی برای آموزش در صف صبحگاه دانش آموزان ، بسیار اثر بخش بوده است .
وی افزود: باید آموزش‌های لازم در خصوص مسائل بهداشتی در کارگاه‌ها و جلسات آموزشی به مربیان مدارس انتقال داده شود تا به حساسیت‌های مسائل بهداشتی بیش از پیش پی ببرند .

دکتر علیرضا رئیسی رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تشکیل کمیته‌هایی در خصوص امنیت غذایی و بهداشت محیط دانش آموزان باید در اولویت برنامه‌های مشترک سازمان آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گیرد .
وی افزود: در سال تحصیلی جاری در تمامی مقاطع تحصیلی و از تمامی شهرستان‌های استان مدرسه و مدیران نمونه بهداشتی انتخاب و از آنان تقدیر خواهد شد .
عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:تعامل با سازمان آموزش پروش بر دو محور حفظ سلامتی و ایجاد محیطی سالم برای تامین سلامت دانش آموزان و نیز انتقال مفاهیم سلامت به دانش آموزان و خانواده‌ها است.
وی تصریح کرد: در راستای دستورالعمل کشوری برنامه آهن یاری این برنامه با پوشش صد در صدی مدارس استان صورت گرفت .
وی سلامت بوفه مدارس، اجرای طرح وارنیش فلوراید دهان و دندان و شناسایی پدیکولوز(شپش سر) با کمک مربیان مدارس را از دیگر اقدامات مشترک این دو سازمان دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار