بطحایی تاکید کرد؛

ارتقای بهره وری منابع؛ راه حل خروج آموزش و پرورش از مشکلات اقتصادی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: راه حل خروج آموزش و پرورش از مشکلات اقتصادی ، ارتقای بهره وری منابع است.

کد مطلب: ۴۲۲۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سید محمد بطحایی در اولین اجلاس ملی مدیریت بهره وری و کیفیت، که در محل دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری گفت: خط مشی اصلی پیشرفت اقتصاد کشور ،پیروی از این سیاست ها و ارتقاء بهره وری است.

وی افزود:پایه اصلی ثروت هر کشور را سرمایه انسانی تشکیل می دهد و آموزش و پرورش اساسی ترین نهاد در تربیت و شکوفایی خلاقیت در افراد یک جامعه است. به بیان دیگر آموزش و پرورش سکاندار نوآوری و خلق تکنولوژی­های نو در جوامع است، اگر بهره­وری را فرهنگ استفاده بهینه و مطلوب از امکانات در دسترس بدانیم، موثرترین نهاد در ایجاد این فرهنگ نظام آموزشی هر کشوری است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سرمایه به تنهایی برای تولید ثروت بیشتر و یا برای شروع یک کسب و کار در کشورهای در حال توسعه ناکافی است و افزایش بهره­وری امری ضروری است.
وی در مورد موانع متعدد در مسیر بهره وری ، گفت: فرهنگ و باور بهره وری ،پشتیبانی نکردن نظامات اداری و وجود برخی قوانین و مقررات از عمده ترین موانع در مسیر رشد بهره وری در نظام های اداری است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش تهیه و تنظیم برنامه ششم توسعه اقتصادی و بودجه تنظیمی سال 1395 را فرصتی مناسب به منظور رفع موانع موجود عنوان کرد و با اشاره به وابستگی آموزش و پرورش به منابع دولتی گفت: کوچکترین نوسان در بودجه کشور ، اقتصاد آموزش و پرورش را به شدت تهدید می کند و به همین منظور ارتقای بهره وری در منابع موجود و دسترسی به سایر منابع لازم و ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار