در جلسه ستاد بیمه استان آذربایجان شرقی مطرح شد;

لزوم پرداخت غرامت با ارزش واقعی محصولات کشاورزی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم پرداخت غرامت با ارزش واقعی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۲۰۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی،اکبر فتحی در جلسه ستاد بیمه استان آذربایجان شرقی، با بیان این مطلب افزود: فعالیت در بخش کشاورزی یکی از پر مخاطره ترین فعالیتهای اقتصادی است زیرا در فعالیتهای کشاورزی انواع مخاطرات طبیعی، اجتماعی، اقتصادی و عمدی دست به دست هم داده و مجموعه شکننده و آسیب پذیری را برای تولیدکنندگان در این بخش فراهم می آورند و چنانچه این مخاطرات مدیریت نشوند توسعه کشاورزی مختل و رفاه تولید کننده و مصرف کننده هر دو کاهش می یابد.

وی گفت: یکی از راهکارهای اساسی مدیریت مخاطرات در بخش کشاورزی اقدامات صندوق بیمه محصولات کشاورزی است که به تبع این اقدامات ریسک فعالیت در بخش کشاورزی کاهش می یابد و صندوق بیمه بایستی با استفاده از تجارب چندین ساله خود روشی را اعمال کند که سطح پوشش بیمه محصولات کشاورزی افزایش یابد و کشاورزان با رغبت بیشتری محصولات خود را بیمه نمایند که در این خصوص پرداخت بموقع غرامت و محاسبه میزان غرامت با ارزش واقعی محصول و دسترسی آسان کشاورزان به کارگزاران بیمه ، جایگزینی بیمه درآمد به جای بیمه هزینه و تفکیک فعالیت های پر خطر و کم خطر از همدیگر بایستی از رویکرد های اصلی صندوق بیمه محصولات کشاورزی در راستای افزایش سطح پوشش بیمه و کاهش ریسک سرمایه گذاری در بخش کشاورزی باشد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان با یادآوری انجام تعهدات دولت در قبال صندوق بیمه علیرغم تنگناهای مالی، ضمن تشکر از شروع پرداخت غرامت به کشاورزان و دامداران استان در سال زراعی 94-93 یاد آور شد: اگر این مبالغ بموقع پرداخت می شد می توانست در رفع برخی از چالش ها،بهره برداران و تولید کنندگان خسارت دیده را یاری کند.

فتحی گفت: با توجه به شروع کشت پائیزه و مدت اندک باقیمانده از مهلت بیمه نقش اطلاع رسانی به کشاورزان بسیار مهم می باشد و بایستی تمامی عوامل و دست اندکاران اعم از تشکل های کشاورزی و کارگزاری های بیمه در این زمینه تلاش مضاعف نمایند و کارشناسان جهادکشاورزی در شهرستانها و مراکز دهستان ها در این خصوص تمام تلاش و سعی خویش را بکار گیرند و در این ارتباط ایجاد انگیزه در شرکت های کارگزاری بیمه از طریق پرداخت بموقع حق الزحمه بازاریابی برای حضور آنها در محل روستاها و محل های تولید و انجام وظایف خود و ایجاد فضای رقابتی بین شرکت ها بسیار حائز اهمیت بوده و به پوشش بیشتر سطح بیمه کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار