رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

تعداد داوطلبان سازمان جوانان هلال احمر به 3 میلیون نفر رسیده است

تهران (پانا) - رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از بازگشایی دفتر هلال احمر ایران در تاجیکستان خبر داد و گفت تعداد داوطلبان هلال احمر در سازمان جوانان زمانی ۴۶۰ هزار داوطلب بود ولی اکنون به ۳ میلیون نفر رسیده است.

کد مطلب: ۱۴۷۳۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تعداد داوطلبان سازمان جوانان هلال احمر به 3 میلیون نفر رسیده است

پیرحسین کولیوند روز چهارشنبه در همایش روز جهانی هلال احمر که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و امدادگران این جمعیت در تهران برگزار شد اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه هلال احمر جمهوری اسلامی درگیر زلزله خوی بود، در حادثه زلزله ترکیه نخستین کشور امداد رسان بود که کمک‌های خود را این کشور کرد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ کشور در زلزله ترکیه امدادرسانی و کمک کردند افزود: امدادرسانی ایران به گونه‌ای بود که عالی ترین نشان این کشور به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی اعطا شد که نشان از کمک خالصانه این جمعیت دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر برنامه سال جاری این مجموعه را نوسازی و ارتقای زیرساخت‌ها و تجهیزات عنوان کرد و گفت: علاوه بر این ساماندهی نیروهای هلال در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم طی سال جاری شمار داوطلبان را از مرز ۵ میلیون نفر عبور دهیم.

بازگشایی دفتر هلال احمر ایران در تاجیکستان

رئیس جمعیت هلال احمر از بازگشایی دفتر هلال احمر ایران در تاجیکستان خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان هلال احمر در سازمان جوانان زمانی ۴۶۰ هزار داوطلب بود ولی اکنون به ۳ میلیون نفر رسیده است.

کولیوند ادامه داد: در سال‌های اخیر برای همه املاک هلال احمر سند تهیه و هر چه از هلال احمر برده بودند برگرداندیم. انبارهای امدادی را پر کردیم و امروز امدادگران همه بیمه شده‌اند و سعی می‌کنیم بیشتر به آنها خدمت رسانی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد ۳۰۰ دستگاه آمبولانس و ۶۰۰ دستگاه خودروی نجات را از گمرک ترخیص شد که این خودروها به امید خدا وارد ناوگان خواهند شد. همچنین ۱۵۰۰ دستگاه دیگر را هم سفارش داد شده که از آبان تا دی ماه آنها را تحویل می شود.

کولیوند با اشاره به این که بهداشت، درمان و توانبخشی نیز قسمت دیگری از حوزه فعالیتی هلال احمر است گفت: بازتاب آن را می‌توان در بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و درمانگاه‌های هلال احمر مشاهده کرد که روزانه نیاز دارویی و درمانی هزاران نفر از شهروندان را برطرف می کند، در همین راستا به زودی مرکز درمانی هلال احمر در تاجیکستان نیز بازگشایی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اعلام کرد: هلال احمر به عنوان یک نهاد بشردوستانه تلاش می‌کند تا از آلام مردم حادثه دیده بکاهد که در این روزها مهم‌ترین مساله کمک به جنگ زدگان غزه است و تا کنون به کمک مردم ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی جمع آوری شده تا به دست مردم محاصره شده غزه برسد.

کولیوند با اشاره به فعالیت ۲۰۰ مرکز توانبخشی در کشور و ۱۵ مرکز درمانی در خارج از کشور اظهار داشت: هلال احمر اعضای بدن مصنوعی هوشمند تولید کرده و در حوزه دارو، داروهایی کم در کشور وجود دارد را تولید می‌کنیم و نمی‌گذاریم نسخه‌ای بدون دارو از داروخانه‌ها خارج شود. همچنین تولید داروهای گیاهی و سنتی به خدمات هلال احمر اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف امسال ما هوشمندسازی، گسترش پایگاه‌ها، ساماندهی نیروهای هلال احمر است.

وی با بیان اینکه تاکنون پژوهش‌های خوبی در هلال احمر صورت گرفته است و کتاب هایی نیز به چاپ رسیده است، افزود: امسال برای نخستین بار به صورت بین المللی کنگره گرامیداشت شهدای امدادگر را برگزار می‌کنیم.

ضرورت فعالیت های تخصصی در هلال احمر

همچنین یعقوب سلیمانی دبیر کل جمعیت هلال احمر با اشاره به ادامه جنگ غزه گفت: این جنگ با وجود کنوانسیون‌های بین المللی همچنان ادامه دارد و هروزه شاهد شهید شدن مردم مظلوم فلسطین هستیم.

وی افزود: بیش از ١٧٠ میلیارد تومان مردم ایران داوطلبانه به غزه کمک کردند که کار بزرگی است و نشان از نگاه انسانی و داوطلبی مردم. کشور است.

سلیمانی از مردم محور کردن فعالیت های هلال احمر خبر داد افزود: حدود ٣ میلیون داوطلب هلال احمر داریم که باید بهترین بهره از تخصص این افراد را ببریم.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری و لشگری از میهمانان دیگر این همایش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار