فرماندار کرج در دیدار بااعضای هیات مدیره خانه مطبوعات:

رسانه هابرای هدایت افکارعمومی به سوی هنجارهای اجتماعی باجدیت عمل کنند

فرماندارکرج گفت:رسانه ها، با انجام وظیفه خطیر اطلاع رسانی ، زمینه ارتقاء سطح دانش شهروندان را در موضوعات مختلف شهروندی ایجاد می نمایند.

کد مطلب: ۴۱۴۹۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگارپانادراستان البرز، محمدتقی ایرانی معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه شهرستان کرج، در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز گفت: وجود بیش از 550 نیروی فعال رسانه ای در استان البرز ، نشان دهنده پتانسیل عظیم این استان در حوزه اطلاع رسانی است که می بایست از توانمندی این رکن چهارم دموکراسی، برای هدایت افکار عمومی و ترغیب آنها برای ترویج هنجارهای اخلاقی و اجتماعی بهره برد. خبرنگاری، شغل دشواری است نیاز به حمایت دارد و البته خبرنگاران هم در حفظ امانت باید صداقت و راستگویی را مدنظر قرار دهند.

ایرانی، یکی از وظایف اصلی رسانه ها ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در حوزه های مختلف شهروندی دانسته و تاکید کرد: رسانه ها، با انجام وظیفه خطیر اطلاع رسانی ، زمینه ارتقاء سطح دانش شهروندان را در موضوعات مختلف شهروندی ایجاد می نمایند که اگر این کار به خوبی انجام شود ، شاهد رشد و توسعه در بخش های مختلف فرهنگی ، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی خواهیم بود.

وی افزود: باید شهروند ما نسبت به حقوق خویش اطلاع یافته و آموزش ببینند و شاهد باشیم در شهرهای ما نظم و عدالت در رفتار و گفتارمان رعایت شود تا انشاء الله مدینه فاضله با حفظ حقوق شهروندی تشکیل شود و شهروندان سازنده این شهر آرمانی باشند.

وی انعکاس مشکلات شهروندان و همچنین ارائه دیدگاه های مختلف و پیشنهادات سازنده برای توسعه استان را از دیگر وظایف رسانه ها خوانده و گفت: استفاده از این ظرفیت کم نظیر برای توسعه استان بسیار ارزشمند است.

ساختارهای متناسب با کلانشهر در کرج شکل نگرفته است
فرماندار کرج، در ادامه سخنان خود به ضرورت تدوین سند آمایش استان البرز برای شناسایی ظرفیت های استان اشاره کرده و گفت: متاسفانه استان البرز جزء آخرین استان هایی است که هنوز سند آمایش ندارد تا مسئولین بر اساس ظرفیت های شناسایی شده و نیازهای واقعی حرکت نمایند. و در دولت تدبیر و امید و اصرار و پیگیری جناب آقای مهندس طهایی ، این سندراهبردی در حال تهیه شدن است.

وی افزود: در تمام کشور، مراکز استان ها به صورت یک ظرفیت مطرحند، اما کلانشهر کرج، تنها از ویژگی های کلانشهری، جمعیت آن را دارد و هیچ یک از ساختارهای متناسب با یک کلانشهر در کرج شکل نگرفته است.

ایرانی تاکید کرد: ساختارهای بهداشت و درمان، امکانات و فضای ورزشی، آموزش و پرورش و همچنین ساختارهای بازتوانی برای آسیب دیدگان اجتماعی نظیر گرمخانه برای ساماندهی متکدیان وجود ندارد. نابسامانی در بخش های مختلف ساختار اداری، ساخت و سازهای غیرمجاز، مجوزهای غیرکارشناسی صادر شده برای اصناف در طی سال های گذشته، وجود مراکز غیرمجاز میان مدت نگهداری معتادانکم توجهی به زیباسازی شهر و عدم پیوند بین شهر و شهروند در کرج دغدغه های جدی شهروندان است.

وی خاطرنشان ساخت: علاوه بر اینها، وجود رانت های متعدد که برای حفظ منافع خود با ایجاد تغییرات و اصلاح ساختار مخالفت می کنند و با تنگ نظری ، مانع از تحولات جدی می گردند، موجب می شود روند توسعه در این کلانشهر به کندی پیش رود که امیدواریم با همت مسئولین دلسوزی که فارغ از بحث های حاشیه ای، تنها به دنبال رفع مشکلات مردم هستند این معضلات برطرف و تنگ نظری های برخی در مدیریت شکسته شود.

ایرانی، اعتماد به مردم به دولت تدبیر و امید و انتخاب مدیران بر اساس شایستگی و تجربه، بحث بومی و غیربومی را کم رنگ کرده است و البته مباحث حاکمیتی همواره شاخص های خود را در انتصابات داشته و این حق حکومت لست ک همکاران خود را لز چه افرادی منصوب کند.

وی افزود: یقیناً، توانایی، تعهد و تخصص معیارهای مهمی در انتصاب مدیران هستند که در دیدگاه اعتدالی دولت تدبیر و امید مدنظر قرار گرفته است.

فرماندار کرج تاکید کرد: بسیار مهم است که مسئولین در خدمتگزاری به مردم ، خود را نیروی نظام جمهوری اسلامی و دولت بدانند ، نه اینکه به خاطر تعلق به یک جریان فکری خاص یا وابستگی قومیتی از مواضع دولت عدول کنند. مدیران بایستی در تبیین دیدگاه های دولت اهتمام داشته از سیاست های قانونی که توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شده دفاع نمایند.

وی تعامل خوب کنونی مدیران در استان را نشان دهنده این طرز فکر متعالی در مدیریت عالی کشور و استان دانسته و گفت: کرج ، با استفاده از ظرفیت هایی نظیر تنوع قومیتی در عین هم زیستی مسالمت آمیز میان اقوام، شاهراه ارتباطی و ترانزیتی کشور و بهره مندی از وجود مراکز بزرگ صنعتی و کشاورزی و علمی و تحقیقاتی کشور، می تواند تاثیرگذارترین شهرستان در توسعه کشور باشد که امیدواریم این مهم از چشم مسئولین دور نماند.

ایرانی،ابراز امیدواری کرد مشکلات اصحاب رسانه در حوزه های مختلف حقوقی،قانونی، بیمه و رفاهی حل شود و برای پی گیری اختصاص زمین برای اجرای پروژه واحدهای مسکونی به کارمندان رسانه ای نیز قول مساعد داد.
اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان البرز نیز در این نشست ضمن تقدیر از حمایت فرماندار کرج از اصحاب رسانه ، به ویژه در بحث های قانونی و حقوقی و همچنین تشکر از اختصاص بودجه به خانه مطبوعات استان البرز در سالجاری، گزارشی از عملکرد خانه مطبوعات ارائه داده و برخی مشکلات خود در حوزه رسانه ای استان را مطرح نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار