با همکاری سازمان دانش آموزی فارس شد:

تجمع عاشورایی سه هزار دانش آموز شیرازی در همایش احلی من عسل

سازمان دانش آموزشی فارس 28 مهرماه همزمان با ششم محرم، همایش احلی من عسل را با حضور 3هزار دانش آموز شیراز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار کرد.

کد مطلب: ۴۱۳۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از فارس، همایش سراسری «احلی من العسل» با حضورسه هزار دانش‌آموزان عاشورایی به منظور بیعت با حضرت قاسم‌بن حسن(ع) شهید نوجوان کربلا برگزار شد.
این همایش با حضور دانش‌آموزان پسر به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ ولایت پذیری نوجوان 13 ساله دشت کربلا ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) برگزار شد.
عبارت «احلی من العسل» پاسخ حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من العسل) است.
وسعت دید نوجوان 13ساله دشت کربلا نشان دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.
مهندس محسن کلاری ، رییس سازمان دانش آموزی فارس در حاشیه این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش ترویج فرهنگ عاشورایی و ولایت‌پذیری می‌باشد چرا که اگر امام حسین(ع) در این راه جانفشانی نمی‌کردند از اسلام نیز چیزی باقی نمی‌ماند.
وی تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ حسینی در نوجوان‌ها و نسل جدید خاطرنشان کرد: باید از این فرصت‌ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در بین نوجوانان استفاده و فرهنگ مقابله با دشمن را با بصیرت‌افزایی بین دانش‌آموزان، تقویت کرد چرا که امروز دشمن از طریق جنگ نرم فرهنگی تلاش دارد در وجود افراد نفوذ کند.
مهندس کلاری عنوان کرد: نوجوانان باید با تربیت معنوی و علمی خود همواره در صحنه باشند تا در آینده به عنوان سربازان ثابت قدم برای عالم تشیع پرورش یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار