مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

شرکت یک هزار دانش آموز اهوازی در سوگواره "احلی من العسل"

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از شرکت یک هزار دانش آموز نواحی 4 گانه اهواز و کارون در سوگواره احلی من العسل با هدف گرامیداشت مقام حضرت قاسم (ع) خبر داد.

کد مطلب: ۸۵۴۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت یک هزار دانش آموز اهوازی در سوگواره "احلی من العسل"

محمد تقی زاده در ارتباط با سوگواره احلی من العسل که پیش از ظهر امروز در بقعه متبرکه علی ابن مهزیار اهوازی برگزار شد، اظهار کرد: ششمین سوگواره احلی من العسل با هدف گرامیداشت مقام حضرت قاسم ابن الحسن (ع) همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان و با حضور یک هزار دانش آموز اهوازی و شهرستان کارون برگزار شد.

وی با بیان اینکه توجه به سند تحول بنیادین از اولویت های عملکردی مجموعه آموزش و پرورش استان است، خاطرنشان کرد: ساحت تربیت عبادی، اعتقادی و اخلاقی مهمترین رکن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش کشور است. برگزاری برنامه های این چنینی در راستای عمل به این ساحت مهم تربیتی است.

تقی زاده در ادامه گفت: برگزاری مراسم های عبادی می تواند نقش مهمی در انتقال آموزه های دینی و اخلاقی به نسل جدید، تربیت پذیر کردن دانش آموزان و آشنا کردن آنها با مفاهیم ایثار و از خودگذشتگی و در نهایت جامعه پذیر ساختن آنها داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان اینکه این سوگواره با هدف احیای نقش تربیتی قیام عاشورا و تبیین ارزش های عاشورا در بین نسل نوجوان برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این سوگواره ها نوجوان و جوانان را هر چه بیشتر و بهتر با فرهنگ عاشورا و شهادت طلبی آشنا کنیم.

وی در پایان گفت: تربیت محوری و انتقال مفاهیم تربیتی بدون تعامل با جامعه امکان پذیر نخواهد بود. این مهم از طریق اجرای برنامه های متعدد مذهبی و فرهنگی در مدارس استان دنبال می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار