بسته ورزشی مطالعاتی«به نشر» به مناسبت هفته تربیت بدنی معرفی شد

انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت 26 مهرماه روز تربیت بدنی و ورزش و همچنین آغاز هفته تربیت بدنی، بسته کتاب ها منتخب خود را در حوزه تربیت بدنی و رشته های مختلف ورزشی معرفی و پیشنهاد می کند.

کد مطلب: ۴۱۲۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، این انتشارات در راستای تأمین نیاز اطلاعاتی و مطالعاتی در زمینه تربیت بدنی و علوم مربوط به آن، بیش از 40 عنوان کتاب را در این در راستای فراگیر کردن ورزش اصولی و علمی در جامعه از طریق مطالعه حوزه چاپ و منتشر کرده است.
از مجموع کتاب های حوزه تربیت بدنی انتشارات آستان قدس رضوی می توان به مجموعه 6 جلدی «نرمش و تندرستی» جمشید مهریار اشاره کرد که برای نخستین بار در سال 1394 و در قطع رقعی به چاپ رسیده است.
این مجموعه دربرگیرنده توصیه هایی عملی و کاربردی برای افراد در سنین مختلف و نیز ورزشکاران حرفه ای است که به صورت علمی و به قلم نویسنده ای متخصص نوشته شده تا با ارائه تمرین هایی ساده و ارزان عموم مردم را از دردهای جسمانی ناشی از زندگی ماشینی رها سازد.
از کتاب های حوزه تربیت بدنی ویژه رده سنی کودکان می توان به «مهارت های فوتبال-آموزش نفر به نفر فوتبال برای کودکان و نوجوانان» اشاره کرد که به قلم «رالف برمر» نوشته و وحید کریم دادیان آن را ترجمه کرده و با شیوه ای منحصر به فرد و بدیع، دو مقوله ی یادگیری و آموزش فوتبال را با هم آمیخته و با زبانی ساده و در عین حال علمی، به مخاطبان ارائه داده است.
با مطالعه این کتاب که تا کنون 6 نوبت توسط به نشر تجدید چاپ شده است، کودکان و نوجوانان علاقه مند به فوتبال می توانند این ورزش را به صورت اصولی و صحیح بیاموزند و بزرگترهای آن ها نیز قادر خواهند بود مربیگری این رشته را به شکل علمی فراگیرند تا خود بر نحوه یادگیری فرزندانشان نظارت داشته و با فوتبال نیز آشنا شوند.
کتاب «تربیت بدنی عمومی» نوشته ابراهیم مطهریان و محمد حسن متقی شهری یکی از کتاب های علمی در حوزه تربیت بدنی است که در سال 1392 برای دومین بار توسط به نشر تجدید چاپ شده است.
این کتاب با هدف آموزش موضوعات نظری درس تربیت بدنی عمومی 1 و 2 نوشته شده و همچنین می‌تواند در جهت ارتقای سطح اطلاعات علمی در زمینه تربیت بدنی و علوم ورزشی، برای همگان مفید باشد.
«فوتبال تخصصی» عنوان دیگر کتاب به نشر در این زمینه به قلم «سیمون و جان ریوز» و ترجمه جواد فولادیان و محمد علی سردار است که تا کنون چهار نوبت در قطع وزیری به چاپ مجدد رسیده است.
در این کتاب تمرین های متنوع و جذابی، در ارتباط با مبحث شروع مجدد در فوتبال، در زمینه‌های ضربه آزاد، ضربه کرنر، ضربه آغاز بازی و پرتاب توپ اوت ارائه شده است. مطالعه و اجرای تمرین های متنوع و جذاب این کتاب کاهش انگیزه بازیکنان جلوگیری و قابلیت های تکنیکی و تاکتیکی آنها را افزایش می‌دهد.
هفته تربیت بدنی همه ساله از 26 مهر تا دوم آبان ماه به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده برگزار می شود.
علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار