معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش کرمانشاه: لباس ورزشی مناسب از نیازهای اولیه ورزش کردن است

کرمانشاه (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه لباس ورزشی مناسب را از نیازهای اولیۀ ورزش کردن دانست.

کد مطلب: ۸۹۴۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون تربیت بدنی  آموزش و پرورش کرمانشاه: لباس ورزشی مناسب از نیازهای اولیه ورزش کردن است

سلمان محمدی، معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در مراسم توزیع بسته لباس ورزشی که در سالن جلسات اداره آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد، با تاکید بر اهمیت حفظ ﺷﺄن و منزلت معلمان تربیت بدنی، گفت: در حال حاضر بیش از 1200 معلم تربیت بدنی در سطح استان مشغول به خدمت می‌باشند و ارتقای جایگاه درس تربیت بدنی نیازمند توجه به نیروی انسانی، تجهیزات و محتوی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ادامه داد: صرف نظر از کمبود فضای ورزشی، امکانات و وسایل، به جرأت می‌توان گفت که بقای درس تربیت بدنی در مدارس ما که تضمین‌کننده سلامت نسل آینده جامعه است، تا حد زیادی به معلمان خوب تربیت بدنی بستگی دارد.

وی افزود: فعالیت‌های تربیت بدنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران چنین تبیین شده که کالبد انسان به عنوان جایگاه روح انسانی، باید تقویت شود تا فرد به کمال مطلوب برسد که در این مسیر، لباس ورزشی مناسب، از نیازهای اولیۀ ورزش کردن است.

محمدی گفت: بر این اساس انسانی که سالم است و سالم می‌اندیشد، در مسیر تحقق این هدف موفق‌تر است و برای دستیابی به این تکامل که هدف غایی است، تدوین سیاست‌ها و راهبردها و برنامه‌های مدون الزامی است.

این مقام ﻣﺴﺅول آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌ها و راهبردها و همچنین ﺗﺄکید بر رویکرد مشارکت‌محوری، حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت، برای کیفیت‌بخشی هرچه بهتر طرح‌ها و برنامه‌ها در مدارس، ایجاد انگیزه بین معلمان و یکسان‌سازی پوشش ورزشی معلمان تربیت بدنی، اقدام به توزیع بسته ورزشی در بین دبیران و آموزگاران تربیت بدنی سراسر استان کرده‌است.

سپس، زارعی، رییس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی استان گفت: معلمان ورزیده و دوره‌دیده تربیت بدنی می‌توانند با خلاقیت، کارایی و هنر خود و همچنین رعایت نوع پوشش ورزشی که در مدرسه دارند، الگوی بسیار خوبی برای دانش‌آموزان باشند و از این طریق، پیام بهداشت و سلامتی را برای آینده‌سازان میهن اسلامی به ارمغان بیاورند.

وی افزود: معلمان موفق تربیت بدنی الگوهایی هستند که طرز خوب زندگی کردن را متجلی می‌سازند؛ بنابراین اگر معلم ورزش، پوشش ورزشی را در مدرسه رعایت نماید، پذیرفتن این امر برای دانش‌آموزان بهتر و بیشتر خواهد بود.

در ادامه این نشست، علی محبی، معاون پرورشی و تربیت بدنی ناحیه دو کرمانشاه گفت: پوشیدن لباس ورزشی مناسب، یکی از نیازهای اولیه انجام حرکات ورزشی مفید و با کیفیت است و در این راستا، معلم باید الگوی زندۀ این ملاک‌های رفتاری باشد.

در پایان این مراسم به معلمان و آموزگاران تربیت بدنی ناحیه دو شرکت کننده در این مراسم، بسته لباس ورزشی اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار