بودجه فعلی پاسخگوی نیازهای واقعی ورزش و جوانان نیست

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان؛ گفت: پیمانه برای ورزش و جوانان کم گرفته شده و حتی اگر این بودجه ی فعلی 8 برابر نیز افزایش پیدا کند باز هم پاسخگوی نیازهای واقعی ورزش و جوانان نیست.

کد مطلب: ۴۰۸۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از استان همدان، امیر رضا خادم در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اظهار کرد: این کمبود به گونه ای است که مجموع اعتبارات وزارت ورزش با یکی از معاونت های یک وزارت خانه دیگر برابری می کند.
خادم افزود: اقدامات و تلاش های صورت گرفته در حوزه ی ورزش و جوانان استان همدان رو به رشد و قابل قبول بوده و ما نیز سعی می کنیم با حمایت موثر از برنامه های این استان در این مسیر اثر بخش باشیم.
وی با قدردانی از همکاری و تعامل نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات ورزش، گفت: نمایندگان همدان همواره کمترین فشار و بیشترین حمایت را از ورزش انجام داده‌اند و بر خلاف خیلی از استان ها که توقع دارند وزارت ورزش توجه بیشتری به آنها داشته باشد همدانی ها همواره مطالبات خود را به شکل منطقی مطرح کرده اند و در خیلی از موضوعات بودجه ای، حامی وزارت ورزش و جوانان بوده اند.
خادم افزود: هر چقدر هم که این اعتبار در سال های اخیر رشد داشته است اما رقم نهایی کم است و نمی تواند مطالبات به حق جامعه ی بزرگ ورزش و جوانان را ادا کند.
وی با اشاره به مشکلات مالی و کمبود بودجه در ورزش کشور، گفت: باید این واقعیت را قبول کرد که کشور به سمتی می‌رود که دیر یا زود نمی‌شود فقط بر روی داشته های خدادادی مانند نفت و گاز تکیه کرد و این توقع را داشت که دولت تمامی بودجه ورزش را تامین کند و آن وقت مدیران بتوانند برنامه‌های خود را اجرا کنند. لازم است که حداقل در حوزه ورزش این نگاه وجود داشته باشد.
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان افزود: متاسفانه با مشکلاتی که در طول هفت - هشت سال اتفاق افتاد و اگر حتی تحریم ها هم تا حدودی برطرف شود این سوء مدیریت‌ها کشور را با مشکلات زیادی روبرو کرده و این که انتظار داشته باشیم همه چیز در اختیارمان باشد و بعد ما برنامه‌ها را پیگیری کنیم، با قاطعیت می گویم که تا چند سال آینده امکان پذیر نخواهد بود.
وی اظهار کرد: وظیفه مدیران ورزش در جهت درآمدزایی این است که از افراد خیر در بخش ورزش نیز استفاده کنند و شرایطی را فراهم کنند تا آنها نیز بتوانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و به صورت جدی از مدیریت جدید ورزش استان انتظار داریم که در این مسیر تلاش مضاعفی کند.
خادم بیان کرد: مدیران ورزش می‌توانند از شهرداری‌ها و شوراهای شهر نیز در این بخش استفاده کنند و با برقراری ارتباطات منسجم سبب درآمدزایی و گشایش در محدودیت هایی که از سوی دولت ناخواسته صورت گرفته است، شود.
وی افزود: بودجه سال 94 وزارت ورزش و جوانان 8 هزار میلیارد است که این بودجه جوابگوی پروژه‌های نیمه تمام و بدهی این وزارتخانه نیست. 40 هزار میلیارد ریال بدهی و 3 هزار و 500 طرح نیمه‌تمام ورزشی وجود دارد که برای جبران این مسائل به سعه صدر، برنامه و راهکارهایی برای عملیاتی شدن آن‌ها نیاز است.
معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان اقزود: موضوع جوان خارج از موضوعات دیگر نیست ولی فقط 7 میلیارد اعتبار از سوی دولت در بودجه برای آن پیش بینی شده است.
وی در پایان به حضور فعال سازمان های مردم نهاد و ثمن ها بعنوان یکی از ارکان جامعه متمدن اشاره و تصریح کرد تلاش سازمان اینست که با استفاده از اصل 44 و جذب اسپانسر و با کمک بخش خصوصی این سازمان ها رو قدرتمند تر از قبل وارد اداره جامعه کرد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار