با هدف بررسی آخرین وضعیت زندان های انجام شد:

بازدید رئیس کل دادگستری استان فارس از زندان های شیراز

خبرگزاری پانا: رئیس کل دادگستری فارس، معاونین قضایی دادگستری، دادستان شیراز، مسئولین قضایی و اعضای شورای قضایی استان فارس با حضور مدیرکل زندانهای فارس و معاونین اداره کل از زندانهای مرکزی، بازداشتگاه مرکزی، مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی و کانون اصلاح و تربیت شیراز بازدید و مشکلات زندانیان را از نزدیک بررسی کردند.

کد مطلب: ۴۰۶۷۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،دکتر علی القاصی در حاشیه بازدید از زندانهای شیراز اظهار داشت: در راستای بازدیدهای دوره ای مجموعه قضایی از زندانها مسئولین قضایی، معاونین قضایی، دادستان و مجموعه شورای قضایی از زندانهای شیراز بازدید و از نزدیک وضعیت زندانها بررسی کردند.

رئیس کل دادگستری استان فارس، هدف از بازدید مسئولین عالی قضایی از زندانهای شیراز را بررسی مسائل و مشکلات زندانیان و آگاهی از آخرین وضعیت زندانیان، بررسی تعدادی از درخواستهای زندانیان به صورت حضوری، رفع موانع و مشکلات در داخل زندان و بررسی مجازات و تسهیلاتی که به زندانیان تعلق می گیرد خواند و افزود: با تعدادی از زندانیان چهره به چهره و از زبان فرد زندانی مسائل و مشکلات آنان مشاهده و دستور پیگیری مسائل و مشکلات در همان مکان به قاضی پرونده ابلاغ و درخواست تعدادی نیز جهت پیگیری به معاونین مربوطه ارجاع گردید.

رئیس شورای قضایی استان همچنین خاطر نشان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان تلاش کرده ایم ، تا سر حد امکان زمینه آزادی زندانیان مالی و غیرعمد که مطابق قوانین ودستورالعمل کاهش جمعیت کیفری شرایط مساعدت و کمک داشته باشند را در دستور کار قرار دهیم.
القاصی تأکید کرد: جلسات متعددی در دادگستری پیرامون مشکلات زندانیان برگزار و در راستای آن جلسات وضعیت زندانیان را در این بازدید از نزدیک بررسی کردیم همچنین اگر زندانیان از نحوه برخورد مسئولین و مدیران شکایت و نارضایتی داشته باشند بررسی و چنانچه حقوق شهروندی آنان در بحث نگهداری و خدماتی که به آنان تعلق می گیرد اجرایی نشود آن را دنبال نموده و الزامی ایجاد می شود که حقوق شهروندی مددجویان به طور کامل در داخل زندان رعایت شود.
وی یادآور شد: در این بازدید موردی که حاکی از نقض حقوق شهروندی باشد مشاهده نگردید و آن چه در این بازدید مشاهده گردید مدیریت زندانهای استان، مدیریت ارزشی، جهادی و با رویکرد و نگاهی اصلاحی به زندانیان به خصوص در بخش بازسازی فضای فیزیکی بود که تحول اساسی در سطح استان ایجاد نموده است.
رئیس شورای قضایی استان افزود: ابتکار عمل، جدیت و نگاه مدیرکل زندانها به اصلاح و ساختار فضای فیزیکی در مجموعه زندانها قابل تحسین است.
رئیس کل دادگستری فارس همچنین اظهار داشت: در این بازدید مشاهده کردیم اندرزگاه هایی که قابل استفاده نبودند و اثرات منفی از نظر روحی و روانی بر روی زندانیان داشت با بازسازی و فضاسازی به فضای مطلوب و بانشاط تبدیل شده است و با این تغییرات از نظر مسائل امنیتی، بهداشتی و فضای نگهداری، برای زندانیان نیز فضای سالمی ایجاد شده است و بااحساس مسئولیت و روحیه جهادی در راستای کمک به زندانیان و خانواده آنان و مرتفع کردن مسائل و مشکلات آنان، تحول خوبی در مجموعه زندانها ایجاد شده است و این اقدامات تأثیر تربیتی و روحی خوبی در بین زندانیان داشته که قابل تحسین و توجه است.
وی همچنین در این بازدید از اعطای تسهیلات به تعدادی از زندانیان واجد شرایط در زندانها خبر داد و تأکید کرد: قاضی ناظر زندان با بررسی پرونده قضایی زندانیان واجد شرایط که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند تسهیلاتی همچون مرخصی به آنان اعطا می نماید.
در ادامه مدیرکل زندانهای فارس با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف زندان‌ها گفت: با تلاش های شبانه روزی همکاران، اقدامات گسترده ای در سطح زندانهای استان در بخش‌های مختلف انجام شده است و در این مدت 16695 مترمربع فضای فیزیکی به زندان‌های استان اضافه شده و همچنین 67248 مترمربع از فضاهای موجود زندان‌های استان، مرمت، بازسازی و بهسازی شده است.
سیدحشمت ا... حیات الغیب اضافه کرد: تعداد 2000 تخت خواب در کارگاه های زندان بازسازی شده است و بین زندان‌های استان توزیع شده است.
وی افزود: شروع عملیات ساختمانی پروژه مجموعه ورزشی زندان مرکزی شامل استخر، سونا، جکوزی و سالن تیراندازی به مساحت 1700مترمربع شروع که 30 درصد عملیات ساختمانی آن انجام شده است.
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: بیش از70 درصد اندرزگاه‌های زندان مرکزی، مرمت، بازسازی و بهسازی شده اند و با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان 3 کارگاه بزرگ در 20 رشته مختلف در زندان مرکزی راه اندازی شده است.
حیات الغیب در ادامه اظهار داشت: کلیه زندان‌های تابعه استان مرمت، بازسازی و بهسازی شده اند و بازداشتگاه مرکزی به طور کامل مورد بازسازی و بهسازی قرار گرفته است و سالن آمفی تئاتر در زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت شیراز احداث شده است.
وی اضافه کرد: عملیات گازرسانی به مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی شیراز، زندان داراب و زندان نورآباد نیز درحال انجام است.
این مقام مسئول در زندان‌ها یادآور شد: احداث یک اندرزگاه در زندان مرودشت با مساحت 2400 مترمربع، احداث یک اندرزگاه در زندان فیروزآباد با مساحت 200 مترمربع و راه اندازی فاز دوم زندان اقلید به مساحت 450 مترمربع از دیگر اقدامات انجام شده در زندان‌های استان است.
مدیرکل زندان‌های فارس بیان داشت: پروژه دیوارکشی اطراف زندان، احداث سالن انتظار، بند نوجوانان و کابین ملاقات زندان فسا به پایان رسیده و عملیات ساختمانی احداث یک باب سوله خوابگاهی با مساحت 1600 مترمربع در این زندان در حال اجراست.
حیات الغیب افزود: بازسازی و بهسازی کامل زندان‌های داراب، جهرم، کازرون و لارستان انجام و تصفیه‌خانه صنعتی و فاضلاب در زندان‌های جهرم و کازرون احداث شده است.
وی خاطرنشان کرد: بازداشتگاه بوانات تجهیز شده و در بهمن ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرارگرفت و بازداشتگاه قیروکارزین و زندان جدیدالاحداث لارستان نیز تا پایان سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
در پایان مدیرکل زندان‌های استان با مطلوب ارزیابی کردن تعاملات مراجع قضایی با زندان‌های استان، از حمایت ها و ارشادات رئیس کل دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب شیراز و مجموعه دستگاه قضایی تقدیر و تشکر نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار