اعطا تسهیلات قضایی و رفاهی به زندانیان شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی

شیراز (پانا) - مدیرکل زندان‌های استان فارس با اشاره به استقبال مددجویان از جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برنامه ریزی لازم برای اجرای نهمین دوره جشنواره مسابقات رضوی در بین مددجویان، خانواده‌ها، کارمندان و کارکنان وظیفه زندان انجام شده است.

کد مطلب: ۹۱۶۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اعطا تسهیلات قضایی و رفاهی به زندانیان شرکت کننده در جشنواره کتابخوانی رضوی

حشمت الله حیات‌الغیب عنوان کرد: اداره‌کل زندان‌ها همواره مشارکت گسترده‌ای در جشنواره کتابخوانی رضوی، داشته است و در هشتمین دوره این جشنواره که سال گذشته برگزار شد بیش از 2100 نفر از مجموعه زندان در جشنواره شرکت کردند که عمدتاً زندانیان بوده‌اند و علاوه بر هدایای نقدی، از تسهیلات قضایی برخوردار شدند.

او با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم از طریق اداره فرهنگی و تربیتی و تبلیغات برای حضور حداکثری زندانیان در این دوره از جشنواره انجام شده‌است، گفت: در راستای ارتقای انگیزه زندانیان برای مطالعه بیشتر و شرکت در جشنواره همانند سال‌های گذشته تسهیلات قضایی و رفاهی همچون مرخصی، اشتغال به صورت رأی باز، آزادی مشروط و ... با نظر مراجع قضایی، به افراد شرکت کننده تعلق می‌گیرد.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مهمترین استراتژی‌های سازمان زندان‌هادر راستای اصلاح و تربیت، کاهش آسیب‌ها و نرخ بازگشت به زندان، مطالعه کتاب و اجرای برنامه‌های کتابخوانی در زندان‌هاست، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اوقات فراغت زندانیان زیاد است پرداختن به مطالعه هم از استرس و فشارهای روحی و روانی آنان می‌کاهد و هم سبب افزایش اطلاعات و سطح آگاهی عمومی آنان می‌شود و مسابقات کتابخوانی رضوی جایگاه ویژه‌ای دارد و در اعطاء امتیازات برابر آئین نامه و مقررات زندان‌ها بسیار مؤثر خواهد بود.

به گفته او شناخت سیره رضوی گام مهمی در راستای تغییر افکار، رفتار و گفتار زندانیان و طی نظرسنجی‌های انجام شده در بین زندانیان، برگزاری این مسابقات تأثیر بسزایی در پرنمودن اوقات فراغت زندانیان و کمک به بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه داشته است.

در حال حاضر 15 کتابخانه مشارکتی در مجموعه زندان های فارس وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار