اماكن تاریخی میراث گرانبهایی از تاریخ و هویت جامعه هستند

رئیس كمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان، گفت: اماكن تاریخی به ویژه بافت‌های شهری میراث گرانبهایی از تاریخ و هویت جامعه هستند كه باید در راستای احیا و حفظ آنها تلاش كرد.

کد مطلب: ۴۰۵۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان همدان، ابراهیم مولوی در جلسه كمیسیون فنی عمرانی، معماری و شهرسازی شورا به انتخاب همدان به عنوان آزمونه شهر سبز پایدار در بین شهرهای جهان اسلام اشاره كرد و گفت: لازم است شهرداری در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده و دبیرخانه آن را فعال‌تر كند؛ چرا که این امر فرصت بسیار مناسبی برای توسعه و آبادانی شهر همدان از تمامی جوانب است.
مولوی با اشاره به پیشینه تاریخی همدان و آثار به جای مانده از تاریخ و تمدن این شهر افزود: با توجه به اینكه تعداد زیادی از این بافت‌های ارزشمند در حال نابودی و تخریب هستند می‌طلبد مسؤولان ذیربط از جمله شهرداری و میراث فرهنگی نسبت به احیا و حفظ آنها با جدیت وارد شود.
وی اضافه کرد: احیای بافت‌های تاریخی علاوه بر رونق صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.
وی افزود: امروز به دلیل گردش بالای مالی گردشگری صنعتی به نام صنعت گردشگری ایجاد شده و بیشتر شهرها و مناطقی كه دارای بافت‌ها و بناهای ارزشمند تاریخی هستند، برنامه‌های مدون و دقیقی در جهت استفاده بهینه از توانایی این گونه مناطق تهیه و اجرا كرده و در راستای احیا و باززنده‌سازی مناطق و نواحی شهری واجد ارزش تاریخی گام بر می‌دارند.
ابراهیم مولوی در این خصوص افزود: توجه به بافت‌های واجد ارزش تاریخی در شهرهایی مانند كاشان، یزد، اصفهان و... به گونه‌ای است كه در اینگونه بافت‌ها هتل‌ها، مهمانپذیرها و پردیس‌های زیادی ایجاد شده است كه در رونق و توسعه صنعت گردشگری و جلب گردشگران و جهانگردان بسیار مؤثر است.

مولوی پیرامون بررسی احیا و باز زنده‌سازی محلات همدان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار كرد: سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری همدان برنامه زمانبندی دقیقی برای احیای بافت های تاریخی تدوین كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار