عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات:

طبقه متوسط به بالا در اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری کند

خبرگزاری پانا: عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با بیان اینکه به هر میزان سرمایه‌گذاری در کشور بیشتر شود سرعت رشد اقتصاد کشور نیز افزایش می‌یابد گفت: خانواده‌هایی که دارای سرمایه‌های متوسط به بالا هستند لازم است از طریق بورس و... در اقتصاد سرمایه‌گذاری کنند.

کد مطلب: ۴۰۳۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، غلامرضا مصباحی مقدم در سومین جشنواره ملی سالیانه برترین شرکتهای ایرانی با اعلام این مطلب اظهار کرد: در آئین دین مبین اسلام هیچ وقت ثروت منفور به حساب نیامده است و به هر میزان که بتوان در کشور سرمایه‌گذاری کرد به همان میزان سرعت رشد اقتصادی نیز افزایش می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد:‌خانواده‌های که دارای سرمایه متوسط به بالا هستند باید از طریق سهام، بورس و موارد مشابه سرمایه خود را به سمت شرکت‌های تولیدی هدایت کنند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات ادامه داد: تحقق این امر علاوه بر اینکه تولید را رونق می‌دهد باعث سودآوری خانواده‌ها نیز می‌شود اما برای رسیدن به این مهم باید امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد شود.
مصباحی‌مقدم تصریح کرد: ثبات قوانین از جمله موارد دیگری است که افراد را به سرمایه‌گذاری تشویق می‌کند اما اقتصاد ما در این عرصه دچار ضعف است و شاهد تغییر و تحولات متعدد در قوانین هستیم.
وی یادآور شد: ثبات قوانین و مقررات و تغییر ندادن روزانه قوانین و آئین‌نامه‌ها به افزایش سرمایه‌گذاری‌ها کمک می‌کند.
این نماینده مجلس یادآور شد: در زمان هدفمندی یارانه‌ها برای برخی از محصولات ثبات قیمتی 10 ساله‌ای در نظر گرفته بودیم تا سرمایه‌گذاران با خیالی آسوده وارد بازار شوند اما این موارد به دلیل اقدامات دولت و مجلس وقت تغییر کرد.
مصباحی‌مقدم در ادامه گفت: فساد اداری برای تولیدکنندگان هزنیه ایجاد کرده و مقدمات سرمایه‌گذاری‌ها را کند می‌‌کند.
وی تاکید کرد: برای ریشه‌کن کردن فساد لازم است که دولت الکترونیک در این بخش با سرعت بیشتری وارد کار شود و زمینه رودررویی مسئولین بنگاه‌ها با مدیران و کارشناسان سازمان‌ها به کمترین حد ممکن برسند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات یادآور شد: کارشناسان برای اعطای مجوز به یک فعالیت یا پروژه نباید نقش اول باشند زیرا ممکن است فساد ایجاد شود. گاهی کارشناسان در کار وقفه ایجاد می‌کنند تا شرایط لفت و لیس فراهم شود.
بنابر این گزارش سومین جشنواره ملی برترین شرکتهای ایرانی عصر امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما آغاز شد و در این مراسم از شرکتهای برتر تقدیر به عمل می‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار