هدف جشنواره فیلم تبدیل همدان به قطب فعالیت های فرهنگی هنری است

خبرگزاری پانا: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد همدان اظهار کرد: جشنواره فیلم با هدف تبدیل استان همدان به قطب فعالیت های فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

کد مطلب: ۴۰۳۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد

فاضل عبادی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا گفت: در همین راستا بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوان از 3 تا 8 مهرماه در استان همدان برگزار می شود.
وی افزود: در راستای سیاست های عدالت فرهنگی دولت تدبیر و امید، جشنواره به صورت استانی در 8 شهرستان استان هم زمان با استان برگزار می شود و نزدیک به 32 تیم داخلی در بخش های مختلف فیلم بلند، کوتاه و نیمه کوتاه و 48 فیلم در بخش بین الملل، به نمایش گذاشته می شود.
عبادی بیان کرد: ضمن اینکه برنامه های مختلف جنبی مثل ایستگاه نقاشی، غرفه کتاب، نشست های تخصصی و المپیاد فیلم سازی نوجوانان که یکی از برنامه های مهم آموزشی برای حوزه فیلم سازی است.تلاش می کنیم که برنامه همگانی برای توسعه و رونق استان همدان داشته و شاهد رشد و توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری باشیم.
وی ادامه داد: ضمن این که بلافاصله بعد از برگزاری جشنواره فیلم نوجوان، جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان برگزار می شود.
وی افزود: در آذرماه نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان و در دی ماه نمایشگاه تصویر سازی در حوزه قرآن و عترت برای کودکان و نوجوانان خواهیم داشت.
مدیرکل ارشاد اظهار کرد: در جشنواره فیلم 29 کشور مشارکت و در جشنواره تئاتر هم 8 کشور با 10 گروه حضور دارند.
عبادی گفت: جشنواره فیلم نوجوان به صورت دوسالانه در همدان و جشنواره فیلم کودک هر دوسال یک بار در اصفهان برگزار می شود.
وی افزود: قاعدتا سال آینده در اصفهان فیلم کودک را داریم و سال بعد از آن فیلم نوجوان در همدان برگزار می شود.
وی در رابطه با وضعیت تبلیغات بیان کرد: با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی احساس می کنم بخش قابل توجهی از نوجوانان استان از فعالیت ها و برنامه ها مطلع و تبلیغات محلی هم از طریق صدا و سیما، نشریات، رسانه های استانی و تبلیغات شهری صورت گرفته و همه می توانند از برنامه ها به صورت رایگان استفاده کنند.
عبادی در رابطه با تفکیک فیلم کودک از نوجوان گفت: این مساله طبق نظر تخصصی سازمان سینمایی صورت گرفته و متخصصین این رشته تحت عنوان شورای سیاست گذاری جمع شده و براساس نظر آن ها تفکیک جشنواره فیلم کودک و نوجوان انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار