140کودک در گیلان کاشت شنوایی حلزون شدند

خبرگزاری پانا : مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت : 140 کودک ناشنوا در گیلان کاشت شنوایی حلزون شدند.

کد مطلب: ۳۹۹۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمدرضا پارسی در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان به مناسبت فرارسیدن روز جهانی ناشنوایان افزود : این تعداد از کودکان گیلانی از سال 87 آغاز کاشت شنوایی حلزون تاکنون تحت این عمل مهم قرار گرفتند.
وی سن طلایی برای کاشت حلزون را زیر شش سال عنوان و اظهار کرد : برای کاشت حلزون شنوایی 20 میلیون تومان از سوی هیات امنای ارزی مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دو تا سه میلیون تومان توسط بهزیستی و بین سه تا شش میلیون تومان از سوی خانواده ها هزینه می شود.
وی اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان را از برنامه های بهزیستی در گیلان عنوان و تصریح کرد : در اجرای این طرح کشوری، نوزادان متولد شده در بیمارستان ها به لحاظ شنوایی معاینه می شوند.
مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد : سال گذشته، 600 عدد سمعک و 30 هزار باتری سمعک برای درمان ناشنوایان و پیشگیری از بروز شدت آن توزیع شده است.
وی در ادامه به ارایه سایر خدمات بهزیستی گیلان برای ناشنوایان و کم شنوایان در استان اشاره و اظهار کرد : در زمان حاضر ، 35 دانشجوی ناشنوا و کم شنوا از مقطع کاردانی تا دکتری کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.
پارسی از برگزاری جشن ناشنوایان در روز ششم مهر ماه خبر داد و یادآور شد : این جشن به مناسبت روز جهانی ناشنوایان در سالن یادگار امام (ره) رشت برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد : همچنین با همکاری شهرداری رشت در عصر روز ششم مهر ماه برنامه اجرای سرود ناشنوایان در پیاده راه علم الهدی رشت با هدف ایجاد نشاط اجتماعی ، ارایه توانمندی های این قشر و تغییر نگرش جامعه نسبت به ناشنوایان برگزار می شود.
وی تعداد ناشنوایان تحت پوشش بهزیستی گیلان را پنج هزار و 122 نفر عنوان و اضافه کرد : این تعداد از طریق سه انجمن غیردولتی شامل یک کانون ناشنوایان مرکز رشت ، ناشنوایان شرق و کانون ناشنوایان غرب خدمات دریافت می کنند.
پارسی با بیان این که یک مرکز غیردولتی خانواده و کودک ناشنوا در رشت به نام (گویا) فعال است، یادآور شد : در این مراکز مداخلات زودهنگام ، تربیت شنیداری و گفتار درمانی و خدمات حرفه آموزی ارایه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار