مدیرکل ثبت فارس عنوان کرد:

جانمایی اطلاعات نزدیک به 5 میلیون هکتار از اراضی ملی در فارس

خبرگزاری پانا: مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس گفت: پیاده سازی کاداستر ادارات ثبت، از زیاده طلبی و تجاوز عده ای سودجو به املاک مردم و نیز اراضی دولتی جلوگیری می کند.

کد مطلب: ۳۹۸۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی اقبال بیان کرد: با توجه به اینکه پیاده سازی کاداستر ادارات ثبت، از زیاده طلبی و تجاوز عده ای سودجو به املاک مردم و نیز اراضی دولتی جلوگیری می کند و باعث کاهش حجم پرونده در این زمینه در مراجع قضایی می شود، خوشبختانه اداره کل ثبت این استان در این زمینه پیشرفت بسیار مطلوبی داشته و با تلاش مضاعف کارشناسان کاداستر در سطح استان شاهد حرکت مطلوب در زمینه این اقدامات می باشیم.

مدیرکل اداره ثبت اسناد و املاک فارس اظهار داشت: آمار جانمایی اطلاعات نقشه منابع طبیعی و اراضی ملی در استان فارس از ابتدا تا کنون به بیش از 4 میلیون و 911 هزار هکتار رسیده است که خود شاهد تلاش بی وقفه کارشناسان خدوم این اداره کل در این زمینه می باشد.
وی همچنین خاطرنشان ساخت: در همین مدت 19هزار و 814 هکتار از نقشه مختصات جغرافیایی راهها و حریم قانونی آن جانمایی گردیده و نیز شاهد افزودن 11 هزار و 983 هکتار از محدوده بستر رودخانه به بانک جامع اطلاعات املاک و کاداستر این اداره کل بوده ایم.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس بیان کرد: همچنین جانمایی نقشه های مختصات جغرافیایی اراضی چهارگانه محیط زیست در این استان به بیش از 1 میلیون و 278 هزار هکتار رسیده است.
اقبال با اشاره به اهمیت و لزوم هماهنگی مطلوب ادارات مرتبط در حوزه کاداستر استان فارس، تعامل بیش از پیش این ادارات را عامل مهمی در قطع دستان متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی برشمرد.
وی افزود: در اجرای طرح کاداستر در مناطق روستایی که علاوه بر مناطق شهری در حال اجرایی شدن است، تلاش بر این است تا با نقشه برداری و کد گذاری اطلاعات املاک در یک فرایند سریع و دقیق، از برخی کاستی ها در این خصوص جلوگیری گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار