رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد: برخورد قاطع قضایی با سودجویان و زمین خواران احتمالی در تعطیلات نوروز

شیراز(پانا) - رئیس کل دادگستری استان فارس بر هوشیاری نهاد های متولی امر زمین در راستای پیشگیری از زمین خواری های احتمالی در تعطیلات نوروز تأکید کرد.

کد مطلب: ۸۰۷۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد: برخورد قاطع قضایی با سودجویان و زمین خواران احتمالی در تعطیلات نوروز

علی القاصی در گفت و گو با پانا، گفت: امسال نیز همچون سنوات قبل دستگاه قضایی در تمامی سطوح کشیک هایی را پیش بینی کرده است و در همین راستا دستگاه قضائی آمادگی دارد در هر ساعت از شبانه روز در راستای رفع تصرف از اراضی دستورات فوری صادر نماید .

وی همچنین از آمادگی همه دستگاه های عضو برای مقابله با تصرفات و تخریب احتمالی اراضی در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و تأکید کرد : حوزه های نظارتی در دستگاه ها متولی امر زمین با بهره گیری از ظرفیت های ماده 8 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها می توانند از تصرفات و تخریبات احتمالی جلوگیری و بدون اخذ دستور قضایی نسبت به رفع تصرف اقدام نمایند .

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان فارس تصریح کرد : علاوه بر استفاده از ظرفیت قانون فوق برای صدور دستورات قضایی لازم در برخورد با متصرفات اراضی ملی و دولتی لیست کشیک های حوزه های قضایی برای هماهنگی اعلام شده و دستگاه قضائی آمادگی دارد در هر ساعت از شبانه روز در راستای رفع تصرف از اراضی دستورات فوری صادر نماید .

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه هدف شورای حفظ حقوق بیت المال را اجرای دقیق قانون در راستای صیانت از انفال و منابع عمومی و ملی خواند و افزود: هر کجا بیت المال مورد مخاطره قرار گیرد همه ما مسئول هستیم .

القاصی تصریح کرد: با هماهنگی سازمانها ، نهاد ها و ادارات مسئول، زمینه سوء استفاده افراد کاهش می یابد بنابراین لازم است همه ما علاوه بر عمل به وظایف و مسئولیت های خود و اجرای به موقع قانون با تعامل و هماهنگی بیشتر زمینه بروز سوء استفاده های احتمالی را به حداقل برسانیم .

وی خواستار پیگیری جدی دستگاه ها ذینفع در راستای اجرای احکام قطعیت یافته محاکم به نفع دولت شد و خاطر نشان کرد: نمایندگان حقوقی و حراست مجموعه های مرتبط باید در راستای اجرای احکام به نفع بیت المال توجه بیشتری داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار