قائمشهر؛ شهر جشنواره های میوه

خبرگزاری پانا:فرماندار قائمشهر گفت:پس از برگزاری موفق جشنواره های کلیا و تمشک و استقبال مردم و مسافران قصد داریم به تناسب هر فصل محصولات کشاورزی و میوه های شهرستان را در قالب جشنواره معرفی کنیم.

کد مطلب: ۳۹۴۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهدی محمدی در جلسه هماهنگی جشنواره انار که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تشکیل شد گفت: با هدف نشان دادن فرهنگ بومی، آئین های مردم در روستا و تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان جشنواره های متنوعی در قائم شهر برگزار می گردد.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری موفق جشنواره های کلیا و تمشک و استقبال مردم و مسافران قصد داریم به تناسب هر فصل محصولات کشاورزی و میوه های شهرستان را در قالب جشنواره معرفی نمائیم.

فرماندار قائم شهر با اشاره به تامین درصد قابل توجهی از مرکبات کشور توسط باغداران قائم شهر گفت: جشنواره پرتقال را در سطح ملی با حضور مسئولان کشوری در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره انار گفت : این جشنواره در صورت مساعد بودن شرایط جوی در تاریخ سوم مهر ماه در روستای کوتنا برگزار می گردد .

محمدی با اشاره به وجود خانه باغی به قدمت 120 سال در روستای کوتنا گفت با هماهنگی های به عمل آمده این مکان تبدیل به موزه روستا شناسی و بازارچه محلی خواهد شد.

فرماندار قائم شهر توسعه صنعت گردشگری ، بوم گردی و ایجاد بستری مناسب برای شادی و همدلی مردم خونگرم منطقه و حفظ محیط زیست منطقه بخصوص حفظ و حراست از جنگل و رودخانه سیاهرود را از اهداف برگزاری اینگونه جشنواره ها دانست.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در حوزه گردشگری قائم شهر در حال پیگیری است گفت: باید تلاش کنیم تا مسافران را در قائم شهر میزبانی کنیم و این شهر را از پلی برای عبور و مرور مسافر به جایی برای گشت و گذار آنها تبدیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار