رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

استان اردبیل قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد

خبرگزاری پانا:رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد.

کد مطلب: ۳۹۱۴۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عدیل سروی در جمع خبرنگاران واصحاب رسانه افزود: تنوع اقلیمی ، وجود کشت و صنعت ها ، دشت های حاصلخیز ، 120 هزار بهره بردار ، 4.2 میلیون واحد دامی ، عشایر ایل سون ، سدهای ذخیره آب ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور ، نقش 28 درصد بخش کشاورزی در تولید ناخالص و نقش 38 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان از جمله قابلیت های مهم کشاورزی استان است.
وی اظهار داشت: هم اکنون استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال بیش از نیم میلیون تن محصول استراتژیک گندم که در تاریخ خرید این محصول بی سابقه است در کمترین زمان ممکن و با بهره گیری از حداکثر امکانات به صورت شبانه روزی خریداری شد و جایگاه استان در تولید گندم از رتبه 13 به 4 کشوری ارتقا یافت که این موفقیت در تحقق شعار دولت و ملت ، همدلی و همزبانی به نوبه خود موفقیت چشمگیری بود.
سروی برگزاری نمایشگاه های بخش کشاورزی در استان را ضروری دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی دام و طیور ، ماشین آلات و ادوات کشاورزی ، سیستم های آبیاری تحت فشار ، صنایع تبدیلی کشاورزی و نهاده های کشاورزی با هدف ایجاد بستر مناسب برای معرفی شرکت های توانمند و تولیدات آنها در استان و ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان ، صادرکنندگان ، وارد کنندگان ، اتحادیه ها و تعاونی های بخش کشاورزی استان و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و فرصت مغتنمی برای نمایش دستاوردهای نوین تولید کنندگان ، صاحب نظران ، کارشناسان و مسوولان فعال در صنعت کشاورزی است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ایجاد صنایع تبدیلی متناسب با ظرفیت تولید محصولات استان ، توسعه کشت متراکم محصولات گلخانه ای و استفاده بهتر از منابع آب و خاک از اولویت های مهم استان در برنامه ششم توسعه است و برپایی نمایشگاه هایی در زمینه صنایع تبدیلی و غذایی و تجهیزات مدرن در افزایش بهره وری و کاهش ضایعات بسیار موثر خواهد بود.
به گفته وی ، در این نمایشگاه ها با استفاده از تمام ظرفیت ‏ها زمینه مناسبی برای حضور کشاورزان و دامداران و استفاده از امکانات موجود در بخش کشاورزی و معرفی تنوع محصولات فراهم می شود.
گفتنتی است:دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی ، ادوات و ماشین آلات ، دام و طیور و صنایع وابسته در اردبیل از 9 تا 13 شهریور در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار