سقوط بهای نفت ونزوئلا برای دوازدهمین هفته پیاپی

خبرگزاری پانا: وزارت نفت ونزوئلا روز جمعه از سقوط بهای نفت خام این کشور برای دوازدهمین هفته پیاپی خبر داد و اعلام کرد بهای نفت خام و مشتقات آن ظرف یک هفته گذشته 7.9 درصد کاهش یافته و بهای هر بشکه نفت به طور متوسط به 36 دلار و 48 سنت رسیده است.

کد مطلب: ۳۹۰۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، وزارت نفت ونزوئلا در گزارش هفتگی خود اعلام کرد متوسط بهای نفت خام طی هفته گذشته در پی نگرانی های مربوط به مازاد عرضه نفت و نشانه های افت اقتصاد چین کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، این دوازدهمین هفته پیاپی است که بهای نفت خام ونزوئلا کاهش می یابد. نفت خام این کشور اوایل ماه ژوئن 56 دلار و 73 سنت به فروش می رفت.
از آن پس، نفت ونزوئلا که در سال 2015 ارزش آن به طور متوسط 48 دلار و 56 سنت در هر بشکه بود، حدود 36 درصد ارزش خود را از دست داده است.
ونزوئلا که 96 درصد درآمد ارزی خود را از صادرات سوخت به دست می آورد، در برابر سقوط بهای نفت به شدت آسیب پذیر است.
کاهش این درآمدها موجب انباشته شدن میلیاردها دلار بدهی به تأمین کنندگان خارجی کالا و خدمات همچون شرکت های دارویی و شرکت های هواپیمایی شده است.
شرایط اقتصادی این کشور بسیار وخیم است : تورم بیش از 100 درصد، کمبود شدید کالاها، دارو و مواد غذایی، کسری شدید بودجه و رکود، شرایطی است که ونزوئلا با آن مواجه است. بنا بر اعلام صندوق بین المللی پول، تولید ناخالص داخلی ونزوئلا امسال هفت درصد کاهش داشته است.
با این حال، دولت از کمترین اقدامات لازم در جهت کاهش هزینه ها امتناع می کند. این در حالی است که چند ماه دیگر (6 دسامبر) قرار است انتخابات پارلمانی ونزوئلا برگزار شود و مخالفان در آن شانس بهتری برای پیروزی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار