احتمال ورشکستگی بیش از ۵۰۰ شرکت نفتی آمریکایی در پی سقوط بهای نفت

تهران (پانا) - در پی رسیدن بهای نفت به سطح منفی در بازار معاملات آمریکا، بیش از ۵۰۰ شرکت آمریکایی در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۰۳۸۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
احتمال ورشکستگی بیش از ۵۰۰ شرکت نفتی آمریکایی در پی سقوط بهای نفت

به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سی ان ان، با سقوط بهای نفت، جهان با بحران شدید اقتصادی مواجه است، زیرا کاوشگران نفت هم متضرر شده‌اند. طبق گزارش‌ها تا پایان سال ۲۰۲۱ حتی اگر بهای نفت در ۲۰ دلار در هر بشکه تثبیت شود، ۵۳۳ شرکت آمریکایی در بخش اکتشاف و استخراج نفت بر اثر سقوط بهای طلای سیاه ورشکست می‌شوند. اگر قیمت هر بشکه نفت به ۱۰ دلار برسد ۱۱۰۰ شرکت ورشکست خواهند شد.

این شرکت‌ها حتی آماده نیستند که تولید و بهره‌برداری از چاه‌های نفت را متوقف کنند چراکه پس از متوقف کردن اکتشافات و استخراج، مجبور خواهند شد سرمایه‌گذاری زیادی را برای شروع مجدد آن‌ها انجام دهند.

بازار معاملات نفت آمریکا روز دوشنبه به سطح منفی سقوط کرد. برای اولین‌بار در تاریخ، قیمت نفت منفی بوده است. این بدان معناست که شرکت‌های نفتی باید بیش از ۳۰ دلار برای هر بشکه پرداخت کنند!

با توجه به تأثیر بیماری همه گیر کووید-۱۹ در سراسر جهان، تقاضای نفت کاهش یافته است و اکنون بیش از ۶۰ درصد از ذخایر نفت جهان پر شده است.

سی ان ان می‌افزاید: در همین حال، چین به‌عنوان بزرگترین خریدار نفت در جهان، از ذخایر استراتژیک بالایی برخوردار است. چین اکنون در تلاش است تا از بحران اقتصادی ناشی از کووید-۱۹ حداکثر استفاده را کند.

اوپک پلاس، سازمان کشور‌های تولیدکننده نفت، با وجود بالاترین کاهش تولید در تاریخ، نتوانسته است خود را از این بحران جهانی دور نگه دارد.

این یک فرصت ایده‌آل برای کشور‌های وارد کننده نفت مانند هند است. در عین حال، بسیاری از شرکت‌های اکتشاف و استخراج نفت در جهان در آستانه فروش دارایی خود هستند. بسیاری از شرکت‌ها در این سناریو یا فروش کم دارند یا با سایر شرکت‌ها ادغام می‌شوند. فقط شرکت‌های نفتی با ترازنامه قوی می‌توانند از این بحران‌ها جان سالم به در ببرند.

تعداد شرکت‌های نفتی در سراسر جهان پس از بیماری همه‌گیر کرونا به شدت کاهش می‌یابد. تخمین زده می‌شود دو و نیم میلیون نفر شغل خود را در زمینه اکتشاف و استخراج نفت از دست بدهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار