مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد:

پرهیز از اسراف و تبذیر وملاحظه تعادل درمصرف نیازمندیک حرکت جهادی است

خبرگزاری پانا : مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در جمع سربازان وظیفه پادگان خاتمی یزد گفت : پرهیز از اسراف و تبذیر و ملاحظه تعادل در مصرف نیازمند یک حرکت جهادی است.

کد مطلب: ۳۸۴۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدرضا صحتی در مراسم پایان دوره خدمت سربازی گردان های وظیفه و اعطای سر دوشی در پادگان شهیدخاتمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید رهبر فرزانه انقلاب به مسئله مدیریت مصرف ، مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر دستگاههای دولتی و احاد مردم و خانواده ها را مورد توجه قرار داد و گفت : امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه تعادل در مصرف ، به فرموده فرمانده کل قوا در مقابل دشمن یک حرکت جهادی است .
وی ضرورت فعالیتهای به هم پیوسته بین صنعت برق و مشترکین و اهمیت تعدیل بار مصرفی مشترکان را مورد تاکید قرار داد و افزود: کارآیی بیشتر و هزینه کمتر در امور زندگی مستلزم نگاه ویژه بهینه سازی در مصرف انرژی برای دستیابی به مطلوبیت یکسان در زمینه مصرف است.
صحتی با بیان تاریخچه ای از مدیریت مصرف در جهان و ضرورتهای رفتار صحیح مصرف انرژی عنوان کرد: از دهه 80 میلادی تا كنون ،صرفه جویی بسیار در مصرف انرژی به دلیل مشكلات زیست محیطی ایجاد شده ، محدودیت منابع انرژِی و وابسته نبودن به كشورهای صاحب منابع ، جزء سیاست های ملت ها به شمار می رود.
وی سرانه مصرف برق در ایران را سه برابر میانگین جهانی دانست و متذکر شد: متوسط مصرف جهانی برق در دنیا برای مشترکان خانگی، 900 کیلووات ساعت است که این میزان در ایران 2900 کیلووات ساعت و در استان یزد 30 درصد کمتر یعنی حدود 1850 کیلو وات ساعت در سال است.
این مقام مسئول ضمن ارائه ای از وضعیت فعلی مصرف حامل‌های انرژی اذعان کرد: با روند فعلی مصرف، تا سال 1404 همه تولیدات داخلی نفت و گاز كشور جوابگوی مصرف نیست و ناچار به واردات نفتخام و گاز هستیم.
صحتی با بیان مطالبی در خصوص آشنایی با وضعیت صنعت برق در استان و کشور اضافه کرد: حدود 70 درصد انرژی استان در بخش صنعت و کمتر از 30 در صد در سایر بخش ها مصرف وجود دارد که نشان از استانی مولد است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در ادامه سخنانش به بیان مفاهیم ساعت اوج مصرف ، وسایل پر مصرف انرژی ، اهمیت توجه به وسایل با بازده مصرف بالا در هنگام خرید و مقایسه لامپ های روشنایی قدیمی با تکنولوژی جدید تولید لامپ های ال ای دی پرداخت.
شایان ذکر است صحتی به اتفاق سردار میرحسینی و فتوحی(فرمانده پادگان خاتمی و تیپ الغدیر یزد) از یگان های وظیفه حاضر در پادگان؛ سان دید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار