امام جمعه موقت همدان گفت:

نهی از اسراف حتی در عبادت

همدان (پانا) - امام جمعه همدان امروز در خطبه های نماز عبادی-سیاسی جمعه با تأکید بر استفاده صحیح از نعمات الهی، انسان را موظف دانست تا در همه مواقع میانه روی را سر لوحه خود قرار دهد.

کد مطلب: ۸۸۳۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
نهی از اسراف حتی در عبادت

حجت الاسلام محمد جوادی بر قرائت قرآن کریم و توجه به مفاهیم آن تأکید کرد و دوری از اسراف و تبذیر را از صفات متعالی برشمرد و اظهارداشت: مؤمنان باید صفات اخلاقی را در خود ایجاد کنند.

امام جمعه موقت همدان با بیان این که اسراف در هر کاری ناپسند است حتی اگر اسراف در عبادت باشد، گفت: اسراف در دین اسلام به شدت نهی شده است.

حجت الاسلام و المسلمین جوادی تصریح کرد: اگر می خواهید که زندگیتان دوام داشته باشد به نوعی رفتار کنید که هم بتوانید خرج کنید و هم با نگاهی به آینده پس انداز داشته باشید.
او با بیان این که رعایت حد وسط تنها در مورد مسائل مالی نیست اظهار داشت: در همه کارها اگر نحوه انجام کار درست نباشد و به بیان دیگر یا صفر باشیم یا صد هیچگاه موفق نخواهیم شد.
امام جمعه موقت همدان خطاب به مبلغان و روحانیت یادآور شد: این وظیفه روحانیون است که مسائل را به صورت صریح به مردم آموزش دهند و در بیان آن هم بی تفاوت نباشند.
او به خرج هایی که در مراسم ترحیم انجام می شود اشاره کرد و گفت: آوردن تاج گلهای بزرگ که تعداد آن ها هم کم نیست نه برای میت مفید است نه برای بازماندگان او.
حجت الاسلام جوادی ادامه داد: در این وضعیتی که کشور در تحریم است و برخی از کالاها را با سختی تولید می کنیم چاپ بنر به هیچ وجه کار درستی نیست.
او خاطر نشان کرد: هنگامی که فرد در بستر بیماری و یا در بیمارستان است کسی به عیادتش نمی رود اما پس از مرگش ده ها بنر برای او چاپ می کنند.
امام جمعه موقت همدان برگزاری مراسم نهار پس از خاکسپاری را کار اشتباهی خواند و گفت: متأسفانه در اکثر مراسم تا خاک را کامل نریختند بلندگو همه را به فلان سالن برای نهار دعوت می کند که این کار اشتباهی است.
او تصریح کرد: این نوع برخورد کاری می کند که صاحب عزا نه تنها فرصت سوگواری برای متوفی را ندارد بلکه برای هزینه هایی که باید برای مراسم ها انجام دهد نگران و مضطرب باشد.
حجت الاسلام جوادی بیان کرد: در صورتی که اسلام سفارش کرده است تا سه روز آشنایان و همسایگان برای خانواده داغدار غذا تهیه کنند و به خانه آن ها ببرند اما امروز عکس دستور اسلام اجرا می شود.
او به وظیفه بازماندگان نیز اشاره کرد و افزود: بازماندگان پیش از هر کاری باید به وصیت کسی که فوت کرده است اگر به حق باشد عمل کنند و اگر غیر از این باشد نمی توانند در اموال و املاک موجود تصرف کنند.
حجت الاسلام جوادی در پایان تأکید کرد: به جای خرج های بیهوده ای که هیچ سودی ندارد اگر آن را در راه خیر وقف کنیم بسیار عالی است و اگر خودمان کسی را سراغ نداریم با استفاده از کمیته امداد و بهزیستی این مبالغ را در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار