کتاب «بیا بگیر سیب را» بیوک ملکی در گتوند نقد شد

خبرگزاری پانا: اعضای نوجوان انجمن ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان گتوند کتاب «بیا بگیر سیب را» بیوک ملکی را نقد کردند.

کد مطلب: ۳۸۴۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، نوجوانان گتوندی، اشعار کتاب «بیا بگیر سیب را» نوشته‌ی «بیوک ملکی» را در کانون این شهرستان نقد کردند.
در این جلسه نقد، که با نظارت و هدایت سکینه ظهراب زاده مربی ادبی کانون برگزار شد، نوجوانان شرکت کننده در ابتدا به خوانش تک تک اشعار کتاب پرداختند و در ادامه این کتاب را در دو بخش ظاهری و محتوایی نقد کردند.
در نقد و بررسی محتوایی این کتاب شرکت کنندگان، نگاه تازه و بکر شاعر به پدیده‌های اطراف و استفاده از صنایع ادبی و مضامین اجتماعی را باعث جذابیت این کتاب شعر عنوان کردند.
مریم شهبازی یکی از شرکت کنندگان در این جلسه نقد پیرامون این کتاب گفت: اشعار کتاب در ظاهر ساده و پیش پا افتاده هستند ولی با کمی تأمل به لایه‌های زیرین شعر می‌شود پی برد.
وی با اشاره به شعری در این کتاب که به زلزله اشاره داشته افزود: سادگی و در عین حال محتوای خوب اشعار باعث ایجاد جذابیت این کتاب شده است.
ریحانه کلانتر دیگر شرکت‌کننده در این جلسه نقد پیرامون شعر «وب تارعنکبوت» در این کتاب گفت: تشبیه تارعنکبوت به وب توسط شاعر بسیار زیبا صورت گرفته و به دام افتادن و مخرب بودن شبکه‌های اجتماعی به جهت درگیر شدن نوجوانان در این فضا و عدم دیدن زیبایی‌های اطراف را به خوبی بیان کرده است.
نیلوفر شمس دیگر نوجوان گتوندی توجه نویسنده به موضوعات اطراف و ریزبینی شاعر را تحسین کرد و اشعار کتاب را آموزنده دانست.
در بخش دوم این نشست ادبی، نوجوانان گتوندی به نقد ظاهری این کتاب پرداختند و معتقد بودند قطع، جنس کاغذ و رنگ‌آمیزی صفحات این کتاب به‌خوبی انتخاب شده است اما تعدادی از این نوجوانان از نقاشی و تصاویر کتاب انتقاد داشتند و آن را زیاد مناسب سن خود ندانستند.
گفتنی است: کتاب «بیا بگیر سیب را» مجموعه شعر بیوک ملکی برای نوجوانان است. این کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و شاعر در این کتاب هم از جنگ و زلزله حرف می‌زند هم از عشق و دوستی.
دغدغه‌های بیوک ملکی دغدغه‌های نوجوانان امروز است که در دنیای شلوغ و کم حوصله آرزوهای خود را دنبال می‌کنند و نگران رؤیاهای خود هستند.
دعا، برتپه ای تنها، تهران، شام امروز، پنجره‌ای بی بهار، نوبت عاشقی، ترانه شکارچی، گمراهی، کلاغ‌پر، بیا بگیر سیب را، آسمان سیاه، طرح نو، دم در، اجازه و چشم‌ها نام اشعار این کتاب هستند که شاعر در آن‌ها تجربه‌های مختلفی را در زبان و بیان شاعرانه بیان کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار