مدیر كل حفاظت محیط زیست استان فارس تاکید کرد:

ضرورت تقویت سایت گوزن زرد در شهرستان ارسنجان

خبرگزاری پانا: مدیر كل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: در سال‌های گذشته، اول شدن در تولید محصولات كشاورزی در این استان، به بهای فراموشی موضوعات مهمی نظیر مسائل زیست محیطی دنبال و حاصل شد.

کد مطلب: ۳۸۴۶۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمزه ولوی در حاشیه برنامه پاكسازی جنگل بناب، ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد و همكاری آنان در حفاظت عرصه‌های زیست محیطی، گفت: یكی از مشكلات محیط زیست، آب و بحران آن است.

وی یكی از دلایل كمبود آب را استفاده نامناسب برای تولید محصولات كشاورزی مانند برنج و انواع محصولاتی آب‌بر، دانست و تصریح كرد: علی‌رغم همه هشدارها، هنوز هم در استان فارس شاهد برنج‌كاری هستیم، بی‌آنكه نگران آینده باشیم!
ولوی با اشاره به خشك شدن بسیاری از تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها در استان فارس، گفت: در کشاورزی توسعه تک بعدی پیدا کردیم و می‌خواستیم در تولید محصولات کشاورزی اول باشیم اما در محیط زیست آخر هم نبودیم!
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس همچنین با تاكید بر لزوم تقویت سایت گوزن زرد در شهرستان ارسنجان، از وجود قوچ، میش و گوزن زرد ایرانی در این سایت خبر داد.
ولوی اجرای برنامه‌های پاكسازی جنگل‌ها را اقدامی موثر در فرهنگ‌سازی حفاظت محیط زیست عنوان و تاكید كرد كه مردم باید بدانند اگر مشكلی در طبیعت ایجاد شود، مقصر اصلی آنان هستند زیرا آنچه را باید در مواجهه با طبیعت رعایت كنند، مراعات نكرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار