رئیس بهزیستی کشور اعلام کرد:

ساماندی ۳۲۷ کودک کار و خیابانی طی سال گذشته در فارس

خبرگزاری پانا: رئیس بهزیستی کشور با اشاره به ساماندی ۳۲۷ کودک کار و خیابانی طی سال گذشته در شیراز، گفت: ۶۸ درصد از این کودکان غیر ایرانی و ۳۲ درصد ایرانی و ۷۲ درصد کودکان کار و ۲۸ درصد کودکان خیابانی بوده اند.

کد مطلب: ۳۸۱۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری با اشاره به اینکه فارس جزو پنج استان اول کشور در زمینه کودکان کار است، گفت: وظیفه بهزیستی در قبال کودکان کار و خیابانی ارائه خدمات مددکاری، روان شناختی و افزایش مهارت برای این کودکان است.
رئیس بهزیستی کشور اظهار داشت: بهزیستی آماده همکاری با ارگان هایی چون شهرداری، وزارت بهداشت و نیروی انتظامی برای فعالیت در زمینه کودکان کار است.

وی با اشاره به ساماندی ۳۲۷ کودک کار و خیابانی طی سال گذشته در شیراز، گفت: ۶۸ درصد از این کودکان غیر ایرانی و ۳۲ درصد ایرانی و ۷۲ درصد کودکان کار و ۲۸ درصد کودکان خیابانی بوده اند.

محسنی بندپی همچنین گفت: علت عمده ترک تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل عدم توان مالی خانواده هاست و در سال گذشته ۳۲۴ کودک بازمانده از تحصیل در استان فارس با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان شناسایی و به مدارس بازگردانده شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ساماندهی موسسات خیریه در سطح کشور از مباحثی است که در طول چند سال به آن پرداخته شده ولی به جد عملیاتی در این باره انجام نشده ولی فعالیت در زمینه ساماندهی این موسسات در استان های قوی مانند فارس مجددا آغاز شده است.

رئیس بهزیستی کشور ادامه داد: از این به بعد موسسات جدید فقط در صورت دارا بودن استانداردهای لازم مجوز فعالیت کسب می کنند و سعی شده که موسسات قدیمی نیز هنگام تمدید مجوز به سمت استانداردهای در نظر گرفته شده سوق داده شوند.

محسنی بندپی با اشاره به وجود مشکل عدم شفافیت اطلاعات این موسسات، اظهار داشت: ممکن است فردی با وجود این مشکل بتواند در حمایت چندین موسسه قرار بگیرد که سعی شده با تشکیل سامانه ای که اطلاعات موسسات خیریه مختلف را تجمیع کند، این مشکل رفع شود.
وی اظهار داشت: فارس از جمله استان هایی است که بحث آسیب های اجتماعی در آن رو به افزایش است که جمعیت بالای این استان، مهاجر پذیر بودن آن، وجود کلانشهرها و توسعه حاشیه نشینی در این امر موثر بوده اند.
رئیس بهزیستی کشور از تامین امکانات و تجهیزات برای جامعه معلولان در هفت استان محروم کشور خبرداد.
وی با اشاره به آغاز صدور کارت شناسایی برای معلولان کشور، گفت: در این کارت هوشمند مشخصات، شدت و نوع معلولیت هر فرد معلول ثبت می شود.
وی با اشاره به اینکه تهیه این کارت بر اساس استانداردهای بین المللی انجام گرفته، اظهار داشت: یکی از ویژگی های این کارت که مورد تایید و قبول سازمان بهداشت جهانی است، آن است که استفاده از آن نه تنها در سطح ملی بلکه به شکل بین المللی امکان پذیر است.
رئیس بهزیستی کشور با بیان اینکه این کارت تحت عنوان طبقه بندی عملکرد معلولان است، گفت: اطلاعاتی که از طریق این کارت ثبت می شود می تواند به عنوان نقشه راهی برای برنامه ریزی های بهزیستی عمل کند و این سازمان را در فعالیت های مربوط به امکانات و برنامه ریزی بلند مدت برای جلوگیری از معلولیت راهنمایی کند.
محسنی بندپی با بیان اینکه هنوز نمی توان زمان مشخصی برای اتمام صدور کارت ها ارائه داد، گفت: باید تیم های پزشکی و روان پزشکی در مرحله اول نوع و شدت معلولیت هر معلول را مشخص کنند.
وی افزود: صدور این کارت ها گامی در جهت ارتقا نوع و کیفیت خدمات به معلولان است و با این کارت معلول حتی اگر از کشور خارج شد می تواند با این کارت از امکاناتی که در کشور مذکور برای معلولان وجود دارد برخوردار شود.
رئیس بهزیستی کشور بیان کرد: در سطح کشور فقط یک میلیون و ۱۰۰ هزار معلول تحت حمایت بهزیستی هستند ولی آمار کلی تمام جامعه معلولان بیش از این مقدار است.
محسنی بندپی با اشاره به بازنگری قانون جامع معلولان، اظهار داشت: برقراری حقوق برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید همانند قانون کار، علاوه بر بیمه پایه معلولان توجه به بیمه تکمیلی آنان و تجهیز امکانات برای معلولان از جمله مواردی هستند که مورد توجه قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: تامین امکانات و تجهیزاتم موردنیاز معلولان هفت استان محروم کشور در دستور کار بهزیستی قرار گرفته است.
رئیس بهزیستی کشور، فارس را از جمله استان های موفق کشور در زمینه ارائه خدمات تخصصی توانبخشی به جامعه هدف ذکر کرد و اظهار داشت: خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه که در فارس به انجام می رسد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته و توصیه شده که این روند در تمام سطح کشور دنبال شود.
محسنی بندپی افزود: فارس همچنین در حوزه اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش و توسعه صندوق های کارآفرینی در بین سایر استان ها موفق عمل کرده است.
وی گفت: همچنین طی یکسال گذشته توانسته که حوزه مدیریت عملکرد از رتبه پایینی در سطح کشور وضعیت خود را به قرار گرفتن در جزو پنج استان برتر در این زمینه ارتقا دهد.
رئیس بهزیستی کشور یادآور شد: در استان فارس هزار و ۲۰۰ معلول و ۳۰ هزار خانوار بی سرپرستت حت پوشش قرار دارند، ضمن اینکه ۴۰۰ فرزند بی سرپرست در مراکز این استان نگهداری می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار