در گفت و گو با پانا

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد: ساماندهی 40 کودک کار و خیابانی در آذربایجان شرقی در شش ماهه نخست سال

روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان درآمد کودکان کار!

تبریز (پانا)- مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر در استان 100 کودک کار و خیابانی داریم که همه دارای خانواده و سرپرست هستندو از سلامتی و تکمن مالی برخوردارند و دلیل عمده خانواده ها برای کارکودکان،سودجویی است.

کد مطلب: ۸۶۰۳۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی خبر داد: ساماندهی 40 کودک کار و خیابانی در  آذربایجان شرقی در شش ماهه نخست سال

محسن ارشد زاده در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 3 هرا دانش آموز معلول در استان تحت حمایت و پوشش خدمات بهزیستی هستند و از خدماتی از قبیل کمک هزینه های تحصیل، وسایل کمک آموزشی و امکانات توانبخشی برخوردار هستند.

وی با بیان این که هزار و 860 کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت سرپرستی بهزیستی استان هستند، افزود: اکثر این کودکان اگر تحت حمایت این نهاد نبودند به دلیل بدپرسرتی از تحصیل باز می ماندند و در مراکز بهزیستی امکان ادامه تحصیل آن ها را فراهم کرده ایم و حتی مواردی داریم که سرپرستی نوجوان 15 ساله به مراکز بهزیستی واگذار شده و چوان سواد خواندن و نوشتن نداشته از پایه اول ابتدایی شروع به آموزش و تحصیل کرده است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی ادامه داد: 12 هزار خانواده تحت پوشش داریم که که 2 هزار و 500 کودک و نوجوان در سن تحصیل دارند و از حمایت های بهزیستی برای ادامه تحصیل برخوردار هستند.

ارشد زاده بیان کرد: بیش از هزار و 300 دانشجو تحت پوشش داریم که 700 نفر آنان معلول هستند و 600 نفر نیز فرزندان خانواده های تحت پوشش هستند و 120 دانشجو داریم که فرزندان بی سرپرست و بد سرپرست هستند که همگی از خدمات بهزیستی برای دامه تحصیل برخوردار هستند.

وی با بیان این که 100 کودک کار و خیابانی در استان داریم ، گفت: برای این کودکان مجموعه ای تحت عنوان "مرکز آموزشی و حمایتی کودکان کار" راه اندازی کرده ایم و این کودکان از سطح خبابان جمع آوری شده و در این مرکز ساماندهی می شوند.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این که در سال گذشته 100 کودک کار و خیابانی و در شش ماهه امسال نیز 40 کودک کار و خیابانی را ساماندهی کرده ایم، تصریح کرد: هدف این است که به این کودکان مشاوره دهیم و آگاهی های لازم در مورد آسیب های کار در خیابان را ارایه دهیم تا کمک کنیم از کار دست بکشند و در مواردی که همکاری نمی کنند و مجددا به خیابان ها برمی گردند با همکاری دستگاه قضایی به دادستان معرفی می شوند تا برخورد جدی با آنها شود.

ارشدزاده افزود: در حال حاضر در استان 100 کودک کار و خیابانی داریم که همه دارای خانواده و سرپرست هستندو از سلامتی و تکمن مالی برخوردارند و دلیل عمده خانواده ها برای کارکودکان،سودجویی است به دلیل این که در آمد این کار زیاد است و بنابه گفته خود کودکان و خانواده ها برخی روزانه 300 تا 400 هزار تومان درآمد دارند.

وی اضافه کرد: از بین این 100 نفر فقط 4 یا 5 مورد کودک کار داریم که به دلیل بی سرپرستی مجبور به کار شده و آن ها را شناسایی و به مراکز بهزیستی معرفی کرده ایم.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که 10/73 درصد جمعیت استان سالمند هستند، گفت: استان آذربایجان شرقی رتبه پنجم کشوری را از لحاظ جمعیت سالمندی دارد و این نشان می دهد که در استان ما شاخص های امید به زندگی ،بهداشتی و تغذیه و سلامت روح وروان بالا هستند.

ارشد زاده افزود: 12مرکز نگهداری سالمندان را در سطح استان داریم که 850 نفر در این خانه های سالمندان نگه داری می شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت خانه های سالمند در استان هزار و 500 تخت است که خوشبختانه تعداد سالمند تحت پوشش، کمتر از این مقدار است و این نشان از فرهنگ غنی و اعتقادات دینی مردم آذربایجان است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: بهزیستی با اقشار مختلف مردم در ارتباط است و نیازهای متعدد و گسترده ای دارد ولی مهم ترین نیاز ، نیاز های مالی نیاز هستند و همیشه مردم و خیریبن کنار ما بوده و کمک های لازم را کرده اند.

ارشدزاده در مورد آخرین وضعیت نازنین زهرا گفت: نازنین زهرا در حال حاضر در شیرخوارگاه نگه داری می شود و از وضعیت خوبی برخوردار است و وضعیت پدرش در دستگاه قضایی پی گیری می شود و امیدواریم مشکل خانواده حل شود و این کودک به آغوش خانواده خود بازگردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار