استاندار آذربایجان غربی :

توجه به فرمایشات رهبری موجب بلوغ سیاسی می شود

خبرگزاری پانا: استاندار آذربایجان غربی گفت: توجه به فرمایشات رهبری همواره باعث افزایش بصیرت دینی و بلوغ سیاسی می شود.

کد مطلب: ۳۷۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، وحید جلال زاده در جمع عزاداران هیات جوانان بنی هاشم ارومیه که در محل حسینیه اعظم علی ابن موسی الرضا (ع) این شهرستان ترتیب یافت با اشاره به این که نهضت امام خمینی (ره) بر سه پایه اسلام، رهبری و مردم استوار است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تاسی از فرهنگ غنی عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع) انقلاب اسلامی ایران را شکل داده و اسلام، مردم و رهبری را به عنوان سه اصل اساسی انقلاب تبیین فرمودند .
وی با اشاره به این که قبل از انقلاب اسلامی ایران، ظرفیت و قدرت دین مبین اسلام را در مبارزه با کفر و استبداد باور نمی کردند خاطر نشان نمود: امام خمینی (ره) با انقلاب تاریخی خود بر همگان این حقیقت را به نحو احسن اثبات کرد که اسلام ناب محمدی (ص) تنها قدرت پیروز در صحنه های مبارزه با استبداد و استعمار است .
لزوم تشریح جریان های مختلف سیاسی قبل از انقلاب
مقام عالی استان با اشاره به نحله های فكری قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران گفت: برخی از افراد راست های التقاطی بودند که جبهه ملی نهضت آزادی و دیگر گروه های سیاسی را تشکیل می دادند و بر این باور بودند که اسلام به تنهایی نمی تواند کارساز باشد و باید لیبرالیسم را در کنار اسلام پذیرفت .
استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: گروهی دیگر چپ های التقاطی را تشکیل می دادند که سازمان منافقین هم از این دسته به شمار می آید و این گروه نیز همراهی مارکسیسم را در کنار اسلام امری جدا ناپذیر می دانستند که در نهایت جنبه مارکسیستی آنان بر اسلام گراییشان غلبه کرده و با نام جریان پیکار شهرت یافتند .
جلال زاده گفت: امام خمینی(ره) در مقابل این گروه های انحرافی تئوری اسلام ناب محمدی (ص) را بیان فرمودند و جریان های دیگر را کلا مردود اعلام کرده و مخالف حرکت های مختلف چیریکی و نظامی برای شکل دادن انقلاب در جامعه شدند .
اسلام ناب محمدی (ص) نسخه شفابخش بشریت است
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شکل گیری حکومت صفویه و ترویج افکار و عقاید شیعی در ایران آن زمان افزود: این حکومت توانست سال ها تداوم داشته باشد و باعث شكوفایی هایی شود هرچند شاهد بودیم این حکومت نیز در اواخر عمر خود به اخباری گری سوق پیدا کرده و باعث فاصله گرفتن از اسلام راستین شد ولی بار دیگر اصولی ها غلبه كردند .
مقام عالی استان گفت: حضرت امام خمینی (ره) هم با توجه به این که به این مسائل اشرافیت کامل داشتند و توانستند نسخه شفابخش جامعه بشریت را ارائه کرده و انقلاب اسلامی ایران را بر اساس اصول مترقی اسلام ناب محمدی (ص) شکل دهند .
جلال زاده در ادامه سخنان خود مردم را دیگر پایه این انقلاب و نظام دانست و افزود: مردم در نهضت امام خمینی (ره) اصل هستند و همانند دیگر نظام های لیبرال غربی جز ارکان فرعی و تشریفاتی قرار نمی گیرند چرا که بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران از عمق جان بر این باور بودند که حکومت باید به دست مردم اداره شود .
تاکید امام خمینی(ره) بر شکل گیری تحول درونی و فکری در آحاد افراد جامعه
وی با بیان این که امام خمینی (ره) همواره بر شکل گیری تحول درونی و فکری در آحاد افراد جامعه تاکید داشتند تصریح نمود: امام خمینی (ره) همواره بر کیفیت افراد بها داده اند تا کمیت آنها چرا که در دین مبین اسلام نیز همواره بر این نکته اهمیت وافری داده شده است و امام حسین (ع) نیز بر مبنای آن قیام خود را شکل دادند .
مقام عالی استان با اشاره به سومین پایه اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: رهبری به عنوان دیگر اصل اساسی و سومین پایه مستحکم این نظام به شمار می رود که همواره در صحنه ها و گردنه های سخت کشتی انقلاب را به نحو احسن مدیریت کرده اند .
جلال زاده با اشاره به این که قبل از انقلاب برخی از گروههای سیاسی بر این باور بودند که روحانیت و جامعه حوزوی نباید در عرصه سیاست و حکومت داری وارد شوند، افزود: امام خمینی (ره) با تشریح مبانی اصل ولایت فقیه برای نجات جامعه بشری از جریان های مختلف سیاسی این رکن را در نظام اسلامی جزء اساسی ترین اصول نامیدند .
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که تصور مسئله ولایت فقیه موجب تصدیق آن می شود، خاطر نشان نمود: بر اساس نص صریح قرآن کریم هیچ کسی نمی تواند بر مردم ولایت داشته باشد جز ولایت الهی ، ولایت رسول اکرم (ص) و ولایت ائمه اطهار (ع) ،که ولایت فقیه نیز شعبه ولایت رسول ا.. محسوب می شود .
جلال زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: از نگاه امام خمینی (ره) مشروعیت نظام اسلامی بر مبنای احکام دین مبین اسلام قرار دارد و مقبولیت آن نیز از مردم و اقبال عمومی مردم ناشی می شود .
وی ادامه داد: اهل علم و حوزه و دانشگاه باید پژوهش ها و تحقیقات خود را در این سه اصل یعنی اسلام، مردم و رهبری افزایش داده تا در این زمینه نیز بیش از پیش تولید علم شود چرا که یکی از مطالبات اساسی مقام معظم رهبری تولید علم در زمینه های مختلف است .
توجه به فرمایشات رهبری همواره باعث افزایش بصیرت دینی و بلوغ سیاسی می شود
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که مردم ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در طول
دوره های مختلف همواره ثابت کرده اند که از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران دفاع می کنند افزود: حضور مردم در صحنه های مختلف دفاع از نظام و انقلاب بخصوص حضور در مجامع دینی و مذهبی از جمله عزاداری های محرم و صفر همواره بر این نکته تاکید دارد که مردم مدافع نظام دینی و ارزشی اسلامی هستند .
وی خاطر نشان نمود: اگر می خواهید در دهه چهارم انقلاب اسلامی این انقلاب همواره حفظ شده و از تجاوز دشمنان انقلاب در امان بماند باید بر سه اصل اساسی نظام یعنی اسلام ، مردم و رهبری تاکید داشته باشیم .
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقشه شوم دشمنان انقلاب در براندازی نظام مقدس اسلامی گفت: دشمنان می دانند که با جریان های غیر دینی نمی توانند در اعتقادات مردم نفوذ داشته باشند و به این دلیل سعی در ایجاد فتنه و انحراف در دین اسلام دارند که عرفان های كاذب و ادعاهای بیجا عده ای به نام اسلام از مصادیق آن است .
جلال زاده شکستن صفوف به هم پیوسته انقلابیون را دیگر هدف دشمنان نظام عنوان نمود و گفت: اگر به فرامین و فرمایشات رهبری معظم انقلاب دقت داشته باشیم و حرکت های مختلف خود را بر این مبنا تنظیم کنیم دشمن هیچ گاه در نقشه های پلید خود موفق نخواهد بود .
وی ادامه داد: در فتنه 88 نیز علت جدایی برخی از خواص از صفوف انقلاب عدم تبعیت از فرمایشات داهیانه رهبر انقلاب بود که ما شاهد سقوط آنان و جدایی از صف ملت بودیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار