در غرفه کانون کودک و نوجوان/۵۰

نمایش خلاق بازی برای کودکان در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری پانا:مربی کانون در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: نمایش خلاق، آموزش مهارت‌های زندگی به صورت غیرمستقیم از طریق بازی با بچه‌هاست.

کد مطلب: ۳۷۰۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدامین حسینی مربی کانون در بخش کودک و نوجوان بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: کودکان، دنیایی به اسم بازی دارند و هر چیزی که به دنیای بازی وارد شود، پذیرش آن برای آن‌ها راحت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه اگر بتوانیم مهارت‌های زندگی را در قالب بازی طراحی کنیم، اثر یادگیری در کودکان و نوجوانان دوچندان می‌شود، گفت: بازی، شغل دوست داشتنی بچه‌هاست ودر فعالیت نمایش خلاق، کودکان و نوجوانان به خودشناسی می‌رسند.

حسینی با اشاره به دو معجزه تشویق و تحسین ادامه دادو گفت: به بچه‌ها کمک می‌کند تا خودشان را بشناسند و به ضعف‌ها و قوت‌های خود پی ببرند.

وی ادامه دادو گفت: بازی همچنین کار گروهی را به بچه‌ها به صورت غیرمستقیم آموزش می‌دهد و به آنان می‌آموزد که وقتی بزرگ شدند اگر نظری مخالف نظر آن‌ها مطرح شد، با منطق بپذیرند.

حسینی با بیان این‌که بازی فن بیان و اعتماد به نفس بچه‌ها را افزایش می‌دهد، افزود: بازی‌های مهارتی وجود دارد که وقتی تکرار می‌شود، کودک به آن تسلط پیدا می‌کند و خلاقیت‌اش شکوفا می‌شود.

مسعود صالحی دیگر مربی کانون در این غرفه گفت: در این کارگاه همچنین شعر‌ها و داستان‌های مذهبی در مورد پیامبران و امامان، برای کودکان و نوجوانان خوانده می‌شود و در عین حال احکام روزه و نماز برای آن‌ها تشریح می‌شود. بعضی از داستان‌ها و قصه‌ها، قابلیت آن را دارد که به نمایش خلاق تبدیل شود.

او از استقبال کودکان و نوجوانان از این غرفه گفت و خاطرنشان کرد: در این کارگاه تلاش شده است که علاوه بر نمایش خلاق، فضای با نشاطی برای کودکان به وجود آید. صالحی در پایان گفت: در این غرفه، بیش‌تر از بازی‌های حرکتی، استفاده می‌کنیم ولی هیچ‌یک از این بازی‌ها تکراری نیست چراکه بچه‌ها با هم متفاوت هستند و با توجه به روحیات مختلف بچه‌ها، بازی را انتخاب می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار