كوتاه قامت ترین دانشجوی پیام نورازهمت بلندش می گوید:

فرهنگ و درك مردم باید نسبت به كوتاه قامتان جامعه تغییر پیدا كند

خبرگزاری پانا: صفایی كه پدر و تنها حامی زندگیش را در یك سانحه تصادف از دست داده است و دارای یك برادر و خواهر معلول می باشد ، بهترین و زیباترین هدیه زندگی خود را وجود مادرش می داند كه همواره در كنارش بوده و امید به آینده را در او زنده نگه داشته است .

کد مطلب: ۳۶۷۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، پریسا امین صفایی، دانشجوی كارشناسی ارشد مدیریت دولتی (گرایش تحول ) دانشگاه پیام نور و عضو انجمن انجمن كوتاه قامتان بلند همت كشور است كه با شرایط معلولیت و همچنین مشكلات متعددی كه در جامعه احساس می كند ، همچنان به ادامه تحصیل و حضور موفق در عرصه های مختلف ادامه می دهد .
صفایی كه پدر و تنها حامی زندگیش را در یك سانحه تصادف از دست داده است و دارای یك برادر و خواهر معلول می باشد ، بهترین و زیباترین هدیه زندگی خود را وجود مادرش می داند كه همواره در كنارش بوده و امید به آینده را در او زنده نگه داشته است .
وی گفت : به مدت 9 سال به علت درك پایین و نگاه تحقیر آمیز بعضی از افراد جامعه ، منزوی و ترك تحصیل كردم ، بعد از این دوره سخت، دوباره به جامعه برگشتم و با سعی و تلاش خستگی ناپذیر و توكل به خداوند متعال در حوزه های مختلف علمی و همچنین هنری از جمله كامپیوتر ، گویندگی ، زبان انگلیسی و قالیبافی به موفقیت های چشمگیری دست پیدا كردم .
پریسا امین صفایی كه 120 سانتی متر قد دارد، همواره خدا را در قلب خود احساس می كند، زندگی را آبی می بیند ، به ورزش پیاده روی علاقه دارد ، مادرش بهترین هدیه زندگی اش ، از دروغ متنفر ، تلخترین حادثه زندگی خود را مرگ پدرش و بهترین اتفاق زندگیش را ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد می داند .
وی مهمترین ملاكهای ازدواج در گروه كوتاه قامتان بلند همت را ایمان به خدا ، صداقت و مهربانی ، شغل و درآمد می داند و اضافه می كند: با توجه به اینكه چندین بار شرایط ازدواج برایم مهیا شده است ولی به دلیل شرایط و جایگاه نه چندان مناسب كوتاه قامتان در جامعه هنوز این امر محقق نشده است .
صفایی افزود: هنوز انجمن حمایت از كوتاه قامتان بلند همت در شهر شیراز وجود ندارد و این افراد باید در صورت نیاز به تهران مراجعه نمایند ، لذا كوتاه قامتان استان فارس در نظر دارند با همكاری یكدیگر و تلاش و مساعدت مسئولین اولین انجمن كوتاه قامتان بلند همت را در استان فارس تاسیس نمایند .
پریسا امین صفایی از مردم خواست كه فرهنگ و درك خود را نسبت به این گروه از جامعه تغییر دهند و همانگونه كه در مواجهه با یك معلول به او كمك می كنند و جایگاهش را محترم می دانند ، به این گروه به تمسخر نگاه نشود ، چرا كه ما در زندگی شخصی خود توانایی انجام تمام كارهایی كه یك شخص سالم انجام می دهد را داریم و مردم باید به عنوان یك شهروند عادی به ما نگاه كنند .
وی ضمن رضایت كامل از دانشگاه پیام نور گفت : دانشگاه پیام نور نسبت به دانشگاههای دیگر سطح معلومات دانشجو را گسترش می دهد و همچنین باعث می شود دانشجو با اطلاعات كامل در سر جلسه امتحان حاضر شود و این مساله باعث پیشرفت دانشجو در مقاطع بالاتر می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار