الهام پاوه نژاد: شعر و ادبیات همیسشه دغدغه من در زندگی بوده است

خبرگزاری پانا: الهام پاوه نژاد که سال گذشته آلبوم «کجاست خانه باد» با دکلمه اشعار فروغ فرخزاد از وی منتشر شد، درباره این اثر گفت: شعر و ادبیات از حوزه هایی بوده که همیشه دغدغه من در زندگی بوده است و کار بر روی اشعار فروغ فرخزاد نیز از یک تحقیق دانشجویی شروع شد.

کد مطلب: ۳۶۵۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
الهام پاوه نژاد بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی پانا، گفت: شعر و ادبیات از حوزه کاری من جدا نیست و این کاری که صورت گرفت و آلبوم «کجاست خانه باد» که سال گذشته رونمایی و منتشر شد تحقیق سالیانه ای پشت آن بود.
وی افزود: چهار سال پروژه تولید این آلبوم طول کشید که با موسیقی خوب پیمان خازنی و مشاوره با بهرام عظیمی پور که بر تمامی کار و روند ساخت و تولید این اثر نظارت داشت، کار شد.
این هنرمند درخصوص دلیل کار بر روی این آلبوم تصریح کرد: من معتقدم رشته های هنری همچون حلقه های زنجیر به هم متصل هستند و به دلیل حضور عده ای نابلد و فضای تندی که شکل گرفته نباید از وارد شدن به عرصه های دیگر هنری ترسید. یکی از مشاغلی که در حوزه هنر باید به تمامی مباحث هنری دیگر اشراف داشته باشد بازیگری است و این خصلتی است که به دلیل ویژگی های این رشته باید داشته باشد.
وی ادامه داد: یک بازیگر قاعدتا باید این توانمندی را داشته باشد که بتواند در حوزه های دیگر هنر هم فعالیت کند و حداقل اطلاعات بالایی نسبت به آن حوزه ها به دست آورد. شعر و ادبیات هم از حوزه هایی بوده است که همیشه دغدغه من در زندگی بوده و کار بر روی اشعار فروغ فرخزاد نیز از یک تحقیق دانشجویی شروع می شود. فروغ از شاعران مورد علاقه من است و من سعی کردم با نگاهی به مقوله دکلمه و البته نگاه جدیدی به شعر فروغ این اثر را بخوانم که در کنار آن موسیقی پیمان خازنی نیز بسیار موثر بود.
پاوه نژاد درباره جزئیات این آلبوم اظهار کرد: آلبوم «کجاست خانه باد» سال گذشته توسط انتشارات باربد منتشر شد و بازتاب بسیار خوبی داشت. همزمان با این آلبوم کتاب شعرم نیز مجوز گرفت که روند کار کردن روی این دو پروژه دو سال برای کتاب و چهار سال برای آلبوم بوده است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال هر کاری که برای آن وقت و انرژی گذاشته شود خود را نشان می دهد و طبیعتا این کار هم ویژگی های خاص خود را داشت. ولی خوشحالم از این تجربه و این اتفاق که در کنار کار بازیگری و تئاتر برایم رخ داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار