پسماندهای و زباله های خانگی خیلی هم طلا نیست

خبرگزاری پانا: کار شناس ارشد اقتصاد محیط زیست با بیان اینکه زباله های خانگی سلامت منابع آب و خاک را تهدید می کند ، گفت : پسماندهای و زباله های خانگی خیلی هم طلا نیست و رویکرد جهانی به سمت کاهش تولید زباله ها به ویژه در بخش خانگی است.

کد مطلب: ۳۶۳۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا حسن کریم زادگان استاد دانشگاه در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: سرانه تولید پسماند خانگی در ایران 850 گرم است در حالی که در دنیا به 400 تا 450 گرم می سد که بازهم تلاش می کنند ان را کاهش دهند.

وی افزود: روزانه یک میلیارد و 300 میلیون تومان صرف جمع اوری زباله ها و پسماندهای خانگی در سه نوبت در تهران می شود که هزینه ان را هم خود مردم به طور غیرمستقیم تامین می کنند.
کریم زادگان گفت : شیره زباله ها بیشترین تخریب را در کیفیت اب و خاک دارد و هر اندازه کمتر تولید شود ، زیان های مستقیم و غیرمستقیم ان نیز کمتر خواهد شد.
کارشناس ارشد اقتصاد محیط زیست اظهار داشت : اینکه گفته می شود زباله ها طلای کثیف است خیلی دقیق نیست چون به محیط زیست خسار ت وارد می کند و باید تا حد امکان کاهش یابد.
وی گفت : روزانه بیش از 7 هزار تن زباله در تهران تولید می شود و تولید زباله تر در مقایسه با زباله خشک بسیار زیاد است.
پسماند یا زباله به مواد جامد، مایع و گاز (غیر از فاضلاب) گفته می شود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم حاصل فعالیت انسان است و ازنظر تولیدکننده زاید تلقی می شود و در صورت فقر مدیریت پسماند ؛ زباله‎ها، محیط زیست ما را تسخیر می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار