666 زندانی زیر 50 سال زندان های فارس بیسواد هستند

خبرگزاری پانا: رییس اداره فرهنگی و تربیتی زندان های استان فارس گفت: 666 تن از زندانیان زیر 50 سال در زندان های این استان بیسواد هستند که از برنامه های سوادآموزی به عنوان یک حق برخوردار هستند.

کد مطلب: ۳۵۴۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حمیدرضا جهانگیری افزود: از این تعداد، 401 نفر ایرانی و 265 نفر از اتباع خارجی هستند که بیشتر اتباع خارجی از اتباع کشور افغانستان هستند.

وی در ادامه به برگزاری جلسات هماهنگی برای انعقاد تفاهم نامه همکاری معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان برای ریشه کنی بیسوادی سخن گفت.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندانهای فارس نیز گفت: در این استان 18 مرکز بازپروری و اصلاحی و تربیتی وجود دارد و از نظر رتبه بندی، فارس از نظر تعداد مراکز اصلاحی و تربیتی در کشور رتبه اول را دارد.

عبدالمجید کشوری افزود: باتوجه به وسعت و گستردگی استان، ضرورت ایجاب کرده این مراکز در شهرستان های مختلف راه اندازی شوند و از نظر جمعیت کیفری نیز رتبه سوم کشوری را پس از استان های تهران و خراسان رضوی داشته باشیم که این آمار برای استان فارس خوشایند نیست.

وی اظهار کرد: استان فارس از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ظرفیت های خوبی دارد و می توان با انجام کارهای فرهنگی گرایش افراد به سمت جرم را کاهش داد.

معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان های فارس ادامه داد: ورودی زندان های استان، خروجی جامعه هستند و اگر مسوولان در انجام وظایف سازمانی کوتاهی کنند ورودی زندان ها بیشتر می شود.

کشوری اضافه کرد: ریشه اصلی جرم، عدم آگاهی به مسائل و بیسوادی مرتکبین به جرایم است و برای ما زنگ خطر است که درصد قابل توجهی از زندانیان بیسواد و کم سواد هستند.

بنا بر اعلام علی القاصی مهر رییس کل دادگستری استان فارس، شمار زندانیان در زندان های این استان 16 هزار و 700 نفر است.

همچنین به گفته طهماسب یزدانیان دادستان عمومی و انقلاب شیراز ، میانگین سن زندانیان استان فارس بین 30 تا 35 سال است. بر این اساس، 70 درصد زندانیان استان قبل از زندانی شدن بیکار و فاقد شغل بوده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار