اختصاصی پانا/

کاهش عوارض صادراتی لبنیات به 7 درصد/سود صنعت به 3 درصد کاهش یافت

خبرگزاری پانا : رییس انجمن تولید کنندگان فرآورد های لبنی با اعلام اینکه عوارض صادرات فرآورده های لبنی به 7درصد کاهش یافته است ،گفت: پیشنهاد حذف کامل عوارض صادراتی مطرح نشده و حاشیه سود در این صنعت به 2تا 3 درصد کاهش یافته است .

کد مطلب: ۳۴۹۷۰
لینک کوتاه کپی شد

رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص کاهش عوارض صادراتی فرآورده های لبنی، گفت: تعرفه صادرات فرآورده های لبنی با پیشنهاد انجمن تولید کنندگان فرآورد های لبنی از 30 درصد به 7 درصد کاهش یافت.


وی ادامه داد: از آنجا که مبنا اثربخشی ارز مرجع در قیمت تمام شده محصول بوده است پیشنهاد حذف کامل تعرفه صادراتی مطرح نشد .


رییس انجمن تولیدکنندگان فرآورده های لبنی عنوان کرد: حذف عوارض صادراتی در شرایط نرمال اقتصادی است؛ نیازهای دارویی ،پزشکی و بهداشتی در اولویت اول تامین کالاست و در چنین شرایطی انتظار تجارت آزاد چندان معقول و منطقی به نظر نمی رسد .


باکری درباره حاشیه سود صنعت لبنیات خاطرنشان کرد: حاشیه سود در این صنعت به 2 تا 3 درصد کاهش یافته که البته برای همه فرآورده ها و کارخانجات نبوده و بسیاری از کارخانجات در حاشیه سر به سر به تولید ادامه می دهد.


وی تاکید کرد: بهترین و موفق ترین کارخانجات لبنی اکنون با 3 درصد سود به تولید ادامه می دهند و این امیدواری وجود دارد که از این مرحله عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار