وزیر بهداشت عنوان کرد؛

اختصاص 50 درصد ظرفیت پذیرش پزشکان در راستای سیاست بومی‌گزینی

خبرگزاری پانا: وزیر بهداشت با اعلام اینکه دوره طرح دوره کار خصوصی نیست و افراد باید تا پایان طرح در خدمت آموزش پزشکی باشند، گفت: با اختصاص 50 درصد ظرفیت به افراد بومی، تا حدود زیادی مشکل ماندگاری پزشکان و طرح های اجباری برطرف می شود.

کد مطلب: ۳۴۶۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی پانا، سید حسن هاشمی در سی و یکمین کنگره رادیولوژی ایران اظهار داشت: تمامی صنوف را می توان نقد کرد و حرفه پزشکی نیز مبرا از اشتباه نیست، مردم رفتار همکاران ما را می بینند و از این رو باید برای حفظ اعتماد مردم کوشید.


وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دولت یازدهم مسئله سلامت را یکی از اولویت های خود قرار داده است، اظهار داشت: انجمن ها از جمله انجمن رادیولوژی نقش موثری در پیشبرد اهداف سلامت دارند، فضای گفتمان و طرح مشکلات و بحث و بررسی دو طرفه فضای مناسبی است؛ اگرچه صبر و طمانینه شرط عقل است.


وی با ابراز امیدواری از اینکه در سال جاری بتوان شاهد ارتقا بیشتر سطح سلامت جامعه بود، مسیر رسیدن به جایگاه مطلوب را مسیری طولانی خواند که در اثر عقب ماندگی ها و در اولویت نبودن سلامت در گذشته بوجود آمده است.


وزیر بهداشت عنوان کرد: دولت باید برای بخش خصوصی فرصت فراهم کند و در مجموع نگاه ما به آینده نگاه پر امیدی است که با تحولات صورت گرفته و اجرای طرح تحول نظام سلامت و نیز اعمال تعرفه های جدید حاصل شده است.


هاشمی همچنین اظهار داشت: قطعا سال آینده نیز فرصتهای خیلی خوبی ایجاد می شود، اقدامات اثرگذاری نیز نظیر تفاهم نامه اخیر وزارت بهداشت با شرکت مپنا که از افتخارات کشور است در حوزه تجهیزات پزشکی صورت گرفته است.


وی در خصوص تولید دستگاههای رادیولوژی در کشور نیز گفت: نمی خواهم ادعا کنم این امر بومی شده است اما اینکه دستگاهی ماهها و سالها در گوشه ای از مرکز درمانی به دلیل خرابی قطعه ای بلااستفاده بماند، برای ما ناگوار است.


هاشمی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تصمیم ممنوعیت کار دانشجویانی که مشغول گذراندن طرح هستند در خارج از مجموعه موظف دولتی، این مسئله را موجب ناخرسندی عده ای از همکاران جوان خواند و گفت: دوره طرح دوره کار خصوصی نیست.


وی افزود: دولت در گذشته به دلیل عدم توانایی در تامین اعتبارات افراد حاضر در طرح را مجاز به راه اندازی مطب و ... کرده بود که نتیجه این امر عدم حضور با کیفیت و تمام وقت فرد حاضر در طرح و افزایش مشکلات مردم بود.


هاشمی تاکید کرد: بر این اساس به افرادی که مشغول گذراندن طرح بودند و در عین حال تاریخ پروانه مطب هایشان اعتبار داشت تا پایان اعتبار آن اجازه فعالیت داده شد و بعد از آن تا پایان طرح می بایست همگی در خدمت آموزش پزشکی باشند؛ در عین حال برای جلوگیری از ضرر این عده نیز بخشنامه شد که می توانند تجهیزات خریداری شده را در بیمارستان بکار بگیرند و حتی اگر قصد فروش دستگاه را داشتند، بیمارستان آن را بخرد.


وی عنوان کرد: نگاه به نیروهایی که مشغول گذراندن طرح هستند باید نگاه صحیحی باشد و در این حوزه اگر مشکلاتی وجود دارد، در صورتیکه طرح شود قطعا به طور ویژه رسیدگی خواهد شد، ضمن اینکه سیاست بومی گزینی در دانشگاه های علوم پزشکی نیز دنبال می شود تا شاهد حضور زوجی که در دو شهر متفاوت و دور از یکدیگر مشغول گذراندن طرح هستند و کانون خانواده با مشکلات فراوانی مواجه شده، نباشیم.


وزیر بهداشت ادامه داد: کمبود نیروی متخصص از مشکلات ماست و از این رو تلاش کردیم با اصلاح تعرفه ها، پرداخت ها را نیز به موقع کنیم و حدود سه هزار نفر متخصص در مناطق مختلف مشغول خدمت به مردم هستند.


هاشمی با تاکید بر اجرای سیاست بومی گزینی در دانشگاههای علوم پزشکی گفت: با اختصاص 50 درصد ظرفیت به افراد بومی، تا حدود زیادی مشکل ماندگاری پزشکان و طرح های اجباری برطرف می شود.


وزیر بهداشت خطاب به حاضران در این کنگره ابراز امیدواری کرد همچنان رشته شان جزء سرآمدها باشد و مردم بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار